لحظه پرداخت افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران اعلام شد

لحظه پرداخت افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران اعلام شد

روز جدید بابک اوگاهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت جدید حقوق کارمندان و مستمری بگیران از مهرماه خبر داد.

بابک اوگاهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با رادیو اختاز درباره طرح جدید راه اندازی به موضوع افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران پرداخت و گفت: هر قانون و قاعده ای است. که در کشور اعمال می شود باید روند قانونی خود را دنبال کند. برای تصویب، دولت تصمیم گرفته است برای جبران بخشی از هزینه‌های گران‌قیمت‌های کارمندان و مستمری بگیران، لایحه اصلاحات قانونی را در مجلس مطرح کند، طبیعی است که با مراجعه به مجلس و جلسات کارشناسی صورت گرفته، این امر به یک برنامه پخته تر منجر شود و رویه منطقی تری پیدا کنیم که اگر خدا بخواهد این لایحه دولت در صحن علنی مجلس به حول و قوه الهی و با توجه به نظر نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بررسی شود. شورای اسلامی، قانون می شود و اجرا می شود.

افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران از مهرماه

وی افزود: اما نکته اینجاست که چون دولت مصمم به اجرای این طرح است، در شهریور ماه مبالغ را به حساب کارکنان و مستمری بگیران واریز می کند. قول می دهم در ماه های ماه پرداخت انجام شود و پس از نهایی شدن در مجلس و مشخص شدن رقم دقیق آن، مابه التفاوت در ماه های باقی مانده اعمال شود.

اوگاهی درباره میزان افزایش حقوق گفت: آنچه از سوی دولت تحت عنوان لایحه به مجلس محترم پیشنهاد شد همان چیزی است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه برای کارمندان محترم کشوری مبلغ یک میلیون تومان اعلام کرد. و برای مستمری بگیران عزیز 900 هزار تومان حقوق عائله مندی و حق اولاد 50 و 100 درصد افزایش یافته است یعنی برای همسر 200 هزار تومان و برای هر فرزند 100 هزار تومان اضافه می شود. پیش بینی می شود در صورت تصمیم گیری نهایی در این خصوص در مجلس، 5 درصد دیگر به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

به گفته وی، سایر پیشنهاداتی که دولت ارائه کرده است مربوط به افزایش حقوق اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه ها تحت عنوان جهش علمی فوق العاده است که به دستور رئیس جمهور محترم پیشنهاد شده است تا بتوانیم فضای باز را رعایت کنیم. صحن مجلس و در صورت تایید نمایندگان مردم، می توان با قاطعیت بیشتری در مورد جلسه مجلس صحبت کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برآورد دولت از این حقوق حدود 54 تا 57 هزار تومان است و منابع آن از محل صرفه جویی در هزینه های جاری دولت و پیش بینی درآمدها است. این اتفاق در ماه های آینده رخ خواهد داد، اما شاید برخی از دوستان گاهی اوقات از بی اطلاعی مردم از نبود بار تورمی ناراحت می شدند. مالیات‌های دولتی و سایر درآمدهای حاصل از فروش محصولات و تبدیل منابع آن به ریال در حال وقوع است، بنابراین امیدواریم این بهبود منجر به بهبودی در افزایش قدرت خرید مردم شود و بر این باوریم که این بهبود خواهد بود. نه برای داشتن بار تورمی بر جامعه

وی در خصوص زمان اجرای افزایش حقوق افزود: انشالله از مهرماه برای مستمری بگیران و مستمری بگیران افتخاری بنا به دستور رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اجرا می شود و پس از آن مراحل قضایی تکمیل و با تایید شورای نگهبان، محاسبه دقیق انجام خواهد شد. و مابه التفاوت انشاالله از آبان ماه به ما پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید