لزوم استفاده از دانش بومی در توسعه فضای مجازی/ اردبیل یکی از امن ترین استان های سایبری کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ علی قهرمان طالح در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بحث آموزش در فضای مجازی نوعی سرمایه گذاری است که امروزه در بسیاری از کشورها بحث کنترل و پیشگیری، آموزش از سنین پایین آغاز می شود و در خانواده ها ادامه می یابد. “

وی افزود: رویدادهای تولید محتوا و نمایشگاه های مجازی راه اندازی شده در نقاط مختلف استان و کشور منجر به رویکردهای مثبت یعنی بحث مشارکت مردمی و مسئولیت هر فرد به عنوان کاربر دیجیتالی شهروند محور می شود.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال تولید، پشتیبانی و بازدارندگی گفت: با استفاده از دانش بومی کاربران مجازی در استان نوعی استقلال و توانایی درونی بومی سازی شد. برای توسعه امنیت بین بخشی در فضای مجازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه پلیس فتا در موضوع آموزش در فضای مجازی دید بزرگی دارد گفت: با توجه به تدابیر و سیاست های ابلاغی در کارگروه سایبری فکری استان اولویت در اقدام پلیس موضوع پیشگیری است. “

سرهنگ قهرمان ثعله تاکید کرد: با توجه به فرهنگ و جغرافیای منطقه و سرمایه اجتماعی استان ظرفیتی برای توسعه امنیت محرومیت زدایی ما وجود دارد که باعث شده است اردبیل در بین استان های امن سایبری کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید