لزوم استفاده از ظرفیت هنر برای جذب دانش آموزان به نماز


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808427

محمد باکر محمدی لائینی گفت: استفاده از ظرفیت هنرها و فضاهای سالم برای ایجاد بستر مناسب برای جذب دانش آموزان به نماز حائز اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امشب در هفتمین اجلاس استانی اقامه نماز که با رونمایی از پوستر «تربیت حکیمانه 7» به همت آموزش و پرورش مازندران همزمان با جشن میلاد باسعادت امام جواد (ع) و امام جمعه برگزار شد. جواد (ع) علی (ع) فرمود: ماه رجب، ماه خدا و ماه استغفار و توبه و روزه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه وقتی صحبت از نماز می شود، هدف فقط اقامه نمازهای واجب نیست، افزود: سر سفره نماز هم نماز جماعتی است. این دعاها تزئینی است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به مستحبات نماز توجه کنند تا دیگران بتوانند به فرایض نماز بپردازند، افزود: مسئولان نیز باید از دشمنی پرهیز کنند تا دیگران از درختان حرا دوری کنند.

محمدی لائینی به تعطیلی موقت اعتکاف پس از وقوع ولیعهد اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که از عمل صالح اعتکاف محروم شده اند هر سه روز یکبار به امامت جعفر طیار(ع) دعا کنند. این یک دستور عرفانی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال چهار گروه را به نماز تبدیل کرده است، افزود: هر یک از ما مخاطب دعا هستیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم خانواده های خود را به نماز امر کنیم؛ خانواده نمازگزار داشته باشیم، گفت: همه جامعه موظف به اقامه نماز هستند.

وی با بیان اینکه کارکنان باید نماز بخوانند گفت: نماز رسالتی است که برای فرد، خانواده، جامعه و مسئولان نوشته شده است.

محمدی لائینی از نماز به عنوان امام اعمال یاد می کند و می گوید: حضرت امیرالمومنین علی (ع) به والی مصر نوشتند که نماز امام مقدم بر همه اعمال است و ما موظفیم همه اعمال خود را با نماز تنظیم کنیم.

وی گفت: به دلیل اثربخشی آموزش، تلاش زیادی برای تامین نماز با کیفیت در بین دانش آموزان نیاز است.

محمدی لائینی بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه های هنری و فضاهای سالم برای ایجاد بستر مناسب برای جذب دانش آموزان برای اقامه نماز تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: برگزاری اجلاس نماز برای تصمیم گیری در مورد سند تحول بنیادین 3-1 که بر توسعه فرهنگ نماز و تلاش برای اقامه نماز شهرداری در مدرسه و افزایش آگاهی نسبت به قرآن تاکید دارد. در بین دانش آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی این امر ضروری است.

علیرضا سعدی پور با بیان اینکه اجلاس نماز بستر لازم را برای آموزش مردم در همه عرصه ها فراهم می کند، تصریح کرد: هدف مهم سند تحول بنیادین که 131 راهکار برای دستیابی به 23 هدف را تبیین می کند، تربیت انسان در همه عرصه ها و نقش است. و تأثیر اقامه نماز در تحقق این مهم سند مهمی برای تحول اساسی است.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری اجلاس نماز افزود: نماز به قدری اهمیت دارد که رهبر انقلاب در پیام سال گذشته خود به اجلاسیه سال گذشته فرمودند: آذین بندی مدارس به نوجوانان نمازگزار این بهترین تضمین برای سلامت آینده جامعه است.

سعدی پور با اشاره به اینکه شایسته نیست همه ما در نظام تعلیم و تربیت به مسائل علمی، پژوهشی و پژوهشی بپردازیم، گفت: برای پیشبرد اهداف آموزشی و دستیابی به توسعه انسانی، مدیون خود هستیم که آموزش و پرورش ما باید در راستای اهداف آموزشی باشد. مبانی آموزه های دینی این فضا باید در ابعاد سیاسی، عقیدتی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش مازندران در حوزه قرآن، عترت و نماز گفت: این مهم و تاثیرگذار بود که منجر به تولید و ارسال 30 هزار اثر به دبیرخانه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید