لزوم استفاده شوراها از ظرفیت نخبگان / موفقیت خراسان جنوبی در گرو همفکری برای توسعه است.

ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802743

کنات با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شورای نخبگان و فرهیختگان استان برای حل مشکلات گفت: اگر یک رای از استان خارج شود در توسعه خراسان جنوبی موفق خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، جواد کنات استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی استان گفت: توسعه استان باید هدف مشترک همه ما در همه عرصه ها باشد.

وی همگرایی و عقلانیت را از عوامل موفقیت برشمرد و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که برای ما مشکل ایجاد می کند و استان را عقب می اندازد، حزب گرایی است.

به گفته وی؛ شورای اسلامی استان نباید جناحی باشد، بلکه چون از نمایندگان همه مناطق تشکیل شده، باید به کل استان نگاه کند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت و جایگاه شورای اسلامی استان، خاطرنشان کرد: دلیل حضور نماینده شورای استان در شورای برنامه ریزی و توسعه به همین دلیل است.

قناعت توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات را مقدمه ای برای توسعه پایدار خواند و گفت: ارائه خدمات و امکانات باید به استان نگاه کند و شورای استان در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

وی تاکید کرد: شورای استان باید با جلوگیری از تبعیض در تهیه و انتشار برنامه های توسعه به توسعه پایدار خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی بودجه های شهرداری یکی از وظایف شورا است، گفت: شورا باید نقاط قوت و ضعف بودجه شهرداری را شناسایی کرده و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف بودجه شهرداری را برطرف و به آن اشاره کند. بودجه.

کنات ادامه داد: از آنجایی که اعضای شوراها با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند، باید مطالبات و انتظارات خود را نیز برآورده کنند.

وی تاکید کرد: یکی از انتظارات جدی مردم، نظارت مستمر بر کار شهرداری ها و دهیاری ها است که هر چه این نظارت دقیق تر باشد، تشویق مردم بیشتر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، عدم بی توجهی شورا به مسائل فرهنگی را در کنار مسائل عمرانی مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استان فرهنگی، اصیل و ریشه دار است و آسیب های وارده به فرهنگ ناچیز است، ما باید مراقب باشیم حتی تعداد کمی از آسیب ها.

قناعت برخی از اعضا را از اختیارات و وظایف شوراها به زیان حوزه بی اطلاعی دانست و گفت: این عدم آگاهی از قوانین و مقررات مشکلاتی را به همراه داشته و رفع برخی مشکلات زمانبر بوده است.

وی تاکید کرد: اگر اعضای شوراهای اسلامی روستا، شهر، شهرستان و استان نسبت به مشکلات، ظرفیت و نیازها آگاهی داشته باشند و موارد را به درستی به فرمانداری گزارش دهند، بسیاری از این همپوشانی ها اتفاق نمی افتد و کارها سرعت می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فضای حاکم بر کشور گفت: در این فضای جدید که با وجود مدیران فعال، موثر، دلسوز و ریسک پذیر فضای کاری جهادی است، بخش قابل توجهی از مشکلات کشور حل می شود. در 4 سال

قناعت ادامه داد: یکی از اقداماتی که در برنامه ریزی ها جدی است، سفرهای استانی رئیس جمهور و شهرستانی استاندار است که خارج از برنامه و در راستای رسیدگی بهتر به امور انجام می شود.

وی افزود: قبل از هر سفر جلسات کارشناسی ویژه ای برگزار می شود و مسائل هر منطقه به صورت ویژه بررسی می شود تا مصوبات هر سفر به صورت کاملا کارشناسی، دقیق و برنامه ریزی شده تصویب شود.

به گفته وی؛ وظیفه پیگیری مصوبات به حوزه عمرانی استانداری محول شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تغییر مجموعه های حاکمیتی استان طبیعی است، تاکید کرد: یکی از مواردی که استانداران و مدیران کل باید مد نظر داشته باشند این است که مدیر پرواز نداریم و این یکی از مواردی است که شرایط اصلی استخدام افراد برای کار با خانواده.

به گفته وی جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی یکی از مهمترین برنامه های سال 1401 است که با تمام امکانات اجرایی می شود و شوراها مسئولیت بزرگی در اجرای این برنامه دارند.

قناعت گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در سال جاری باید با جدیت دنبال شود، توانمندسازی شوراها و دهیاری ها است که با ارائه طرح هایی بر اساس ویژگی های هر منطقه انجام می شود.

هیچ هزینه ای ندارد. اعضای شورای اسلامی استان که از نمایندگان شوراهای اسلامی شهرها بودند به تشریح جزئیات شرایط پرداختند و از مشکلات و مشکلات منطقه مسکونی خود گفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید