لزوم اصلاح جامعه از نظر مکتب امام حسین (ع) / اصلاحات آمریکا نوعی فساد فی الارض است


ساعت: 10:11
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887553

حمیدرضا ترقی گفت: اصلاحات حسینی باید با استفاده از مکتب حسینی در جامعه اسلامی انجام شود و موجب استقرار شریعت اسلامی در جامعه، تقویت ارزش های دینی، شایسته سالاری و حاکمیت صالحان بر جامعه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: فرهنگ عاشورایی مبارزه منفی با بی عدالتی و فراموشی ارزش های دینی، اسلامی و انسانی جامعه و انحراف از مسیر اصلی اسلام و سلسله بزرگان است. پیامبر اسلام که به روش امام حسین (ع) شکل گرفت، صحت این قیام و ظلم و ظلم و خیانت و نفاق و دنیاطلبی و زنا را در جبهه مقابل آن در طول تاریخ می پذیرد و می تواند به جهانیان ثابت کند.

وی افزود: امروز نامی از رهبرانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و البته بدترین شرایط زندگی را در آن زمان داشتند، وجود ندارد، اما افرادی که در دستگاه امام حسین (ع) و تفکر و اندیشه بودند. نام مکتب امام حسین (ع) 1400 سال است که زنده مانده و نقش برجسته آنان در احیای نهضت ها و قیام های اجتماعی و اسلامی در طول تاریخ به وضوح مشهود است.

ترقی تصریح کرد: احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، خدامحوری و خداجویی، مبارزه برای احقاق حق، تلفیق کار فرهنگی با ایثار و ایثار و مبارزه با ظلم و خودپسندی، احیای حکومت اسلامی، افشای باطل. اثبات عزت و مبارزه با زورگویان، برنامه ریزی و انجام وظایف جامعه سیاسی و حمایت از حقوق مردم و رضایت خداوند در هر موقعیتی که برای یک مبارز انقلابی پیش می آید، همه آموزه هایی است که عاشورا و مکتب عاشورا از ما به جا گذاشته است. آیا می توان از آن برای انقلاب اسلامی و مبارزه با انحرافاتی که در جامعه ایجاد می شود استفاده کرد؟

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنچه امام حسین (ع) را به چنین قیامی برانگیخت، انحراف اسلام از نسب اصیل و اسلامی پیامبر اکرم (ص) توسط حاکمانی بود که فاقد موازین دینی و ارزشی و صلاحیت لازم برای این امر بودند. این مسئولیت ها در جامعه اسلامی نداشتند که باعث شد ارزش های دینی فراموش شود، بدی های معروف و شناخته شده در جامعه به عنوان شر تلقی شود و مجاری امور از دست علما و علمای اسلام خارج شود. و ارزش های دینی و اسلامی در جامعه از بین رفت و محدودیت های اسلامی رعایت نشد.

ترقی خاطرنشان کرد: این سوال نشان می دهد که اگر ما در جامعه اسلامی اجازه انحراف از راه پیامبر اکرم (ص) را بدهیم طبیعتاً در کمتر از یک قرن دیگر شاهد تحولات بسیار وحشتناک و نگران کننده ای در جامعه اسلامی خواهیم بود. و به مرور زمان افرادی سر کار می آیند که از نظر ایمان، اعتقاد، التزام به اسلام و قرآن و راه عصمت و طهارت اهل بیت (علیهم السلام) صلاحیت لازم را ندارند، اما پیروی می کنند. روش ها و برنامه هایی در جامعه که با گذشت زمان اسلام در جامعه رنگ می بازد و جامعه اسلامی به جامعه ای غیراسلامی تبدیل می شود و در نهایت شاهد اسلام آوردن در جامعه و از بین رفتن ارزش های دینی و اسلامی خواهیم بود. تا آنجا که ممکن است در برابر بهترین شخصیت های دینی مانند امام حسین (ع) شمشیر کشیده شود و این بزرگان را از سر راهشان بردار.

وی افزود: اصلاحات حسینی باید در جامعه اسلامی با استفاده از مکتب حسینی انجام شود و موجب استقرار شریعت اسلامی در جامعه، تقویت ارزش های دینی، شایسته سالاری و حاکمیت صالحان بر جامعه شود.حسینی که موجب تنبلی می شود. بی نظمی و فساد در جامعه، نوعی فساد فی الارض خواهد بود و اصلاح مطلوب در جامعه اسلامی نیست.

این کارشناس سیاسی گفت: این مکتب به ما می آموزد که اگر حتی در جامعه اسلامی نیز با انحرافات جزئی مواجه نشویم، در درازمدت باید شاهد انحرافات ناپسندتری باشیم، بنابراین نباید اجازه دهیم کارها از دست علمای اسلام خارج شود. جامعه اسلامی و مفاسد جامعه. رونق می گیرد و همچنین نباید اجازه دهیم فضای فرهنگی و مهندسی افکار عمومی جامعه به سمتی برود که دنیاپرستی و زنا و آلوده شدن به فساد و تابو یک ارزش در جامعه محسوب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید