لزوم تسکین قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز


ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889378

دادستان مرکز استان هرمزگان بر ضرورت مرمت و آزادسازی قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز به عنوان نماد استعمار ستیزی ملت ایران تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بر لزوم ثبت و صیانت از آثار فرهنگی مادی و معنوی استان در راستای حفظ هویت ملی و منطقه ای مردم تاکید کرد.

احمدی منش با اشاره به اینکه بناهای تاریخی بخشی از فرهنگ مردم هرمزگان است، گفت: صدها اثر تاریخی استان باید به ثبت آثار ملی برسند و با فعال سازی یگان های حفاظت و پشتیبانی نهادهای مردمی و بذر، حفاظت، مرمت و معرفی آنها از جهان باید در دستور کار قرار گیرد.


وی با ابراز تاسف فراوان از فرسایش و تخریب قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز گفت: این اثر مهم تاریخی به عنوان یکی از برجسته ترین نمادهای استعمارستیزی ملت ایران هر چه سریعتر مرمت شود.

احمدی منش خاطرنشان کرد: لازم است هر چه سریعتر قلعه پرتغالی ها تخلیه شود تا از آسیب بیشتر به این بنای تاریخی جلوگیری شود.


وی در پایان گفت: با شناسایی و معرفی آثار باستانی و مناطق گردشگری، علاوه بر رونق صنعت گردشگری در استان هرمزگان، درآمد جمعیت بومی منطقه نیز افزایش می یابد، لذا دستگاه قضایی آن را مهم می داند. به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه.گردشگری استان را دنبال و به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید