لزوم توجه به تعدیل مستمری ها و تقویت معیشت

روح الله متفکر آزاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

تذکر محمدحسن آصفری و 45 نماینده وزیر جهاد کشاورزی؛ برای لزوم جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم.

اسفاری و 52 نفر دیگر به وزیر تعاون؛ در مورد لزوم توجه به تعدیل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​و افزایش حقوق آنها متناسب با تورم.

تذکر محمد صالح جوکار و 22 نماینده به وزیر بهداشت؛ دلیل بی توجهی وزارت بهداشت در راه اندازی بیمارستان خیریه حضرت زینب(س) در شهر اشکوز چیست؟

تذکر محمدحسین فرهنگی و 45 نماینده به وزیر تعاون؛ لزوم نظارت بر اتلاف وقت شهروندان و سردرگمی آنان در هنگام شماره گذاری یا تعویض پلاک مراکز تحت نظارت نیروی انتظامی و همچنین پرداخت های زیر حداقل دستمزد طبق قانون کار و تهدید و اخراج معترضان.

تذکر امیرحسین بانکی پور به وزیر صنعت؛ در مورد لزوم کنترل بازار و جلوگیری از رشد محصولات سلولزی از جمله لباس نوزاد.

تذکر عباس مقتدایی به وزیر بهداشت؛ در مورد نیاز به پرداخت اضافی به طور خاص به مدافعان سلامت.

تذکر به مهدی اسماعیلی و 27 نماینده وزیر راه و شهرسازی؛ در مورد لزوم رسیدگی فوری به وضعیت ریلی شهرستان میانه و افزایش ظرفیت قطارهای مسافری از میانه به تهران.

تذکر شاه فاضلی به وزیر نفت؛ علت تأخیر گازرسانی به شهرهای حوزه انتخابیه که موجب استفاده ناخواسته از وسایل برقی و تحمیل هزینه های نجومی به مردم شد و لزوم پرداخت یارانه وزارت نفت به گازرسانی.

تذکرات حاجی دلیگانی و 51 نماینده به وزیر تعاون؛ با توجه به لزوم ایجاد و دسترسی به سامانه هدفمندی یارانه نقدی و یارانه معیشتی برای ثبت نام داوطلبان باقیمانده جدید و غیره. مطابق بند ب تبصره 14 قانون بودجه سال 1401.

تذکر نصرلا پیمان فر و 46 نماینده وزیر راه و شهرسازی؛ به دلیل عدم پرداخت غرامت یا استرداد بهای بلیط هواپیما در صورت لغو پروازها.

تذکر شاه فاضلی به وزیر آموزش و پرورش; در مورد لزوم تسریع در تامین معلم برای بیش از 50 مدرسه عشایری که پس از بازدید ترک تحصیل کرده اند.

تذکر اول اوسطی به وزیر ارتباطات و وزیر راه و شهرسازی؛ تسریع در رفع مشکلات آنتن دهی موبایل اپراتورهای مختلف و ضعف اصلی اینترنت در روستاهای کوروه و دهگلان و همچنین لزوم تسریع در اتصال دوگانه محور دهگلان.

یعقوب رضازاده به وزیر ارشاد یادآور شد: لزوم تکمیل تنها سینمای شهرستان سلماس، لزوم انجام اقدامات لازم در خصوص حمایت مالی و معنوی از خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

تذکر به مهدی عسگری و 29 نماینده به وزیر نیرو؛ چه اقداماتی برای کاهش بارندگی برای مدیریت مصرف منابع به ویژه آب آشامیدنی در فصل گرما انجام داده اید؟

تذکر محمدرضا دشتی اردکانی و 19 نماینده به وزیر راه و شهرسازی؛ برای لزوم تامین زمین و مسکن جوانان بی سرپرست در شهرستان اردکان.

یادداشت های محمدتقی نقدعلی و 14 نماینده به رئیس جمهور. در مورد لزوم جلوگیری از تکمیل و اجرای طرح غیرقانونی بن بروگن

تذکر حسین حق وردی و 25 نماینده به وزیر کشور؛ در مورد لزوم تسریع در ساخت تقاطع غیرهمسطح در چهارراه شهریار، فتح و باغستان.

تذکر احمد راستینه به وزیر تعاون؛ با توجه به لزوم تسریع در پرداخت مطالبات معوق و مدارک ارسالی مطالبات بیمه ای شهرکرد از تامین اجتماعی.

تذکر سید سلمان ذاکر به وزیر ارتباطات؛ لزوم پرداخت بدهی ها و مطالبات معوق بازنشستگان 13 ساله از مخابرات.

– عباس مقتدایی نماینده اصفهان در تذکری به رئیس جمهور و وزیر بهداشت، ضرورت برنامه ریزی و اقدام برای تربیت دانشجویان ایرانی بازگشته از اوکراین به دانشگاه های کشور را تذکر داد: نفوذ و ورود برخی جریان های علاقمند به تقلب در انتخابات، همچنین هشدار ایشان به وزرای تعاون و بهداشت مبنی بر لزوم تسریع در ابلاغ افزایش حقوق در سال 1401 بر اساس شورای عالی کار و تداوم تعدیل حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی و همچنین عذرخواهی از وزارت بهداشت به دلیل ادبیات نامناسب یکی از مدیران این وزارتخانه به داوطلبان آزمون دستیاری.

– محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در تذکری به وزرای راه، شهرسازی و صمت، لزوم ورود دو وزارتخانه برای جلوگیری از افزایش بی رویه اجاره بها به ویژه در شهرهای بزرگ را یادآور شد.

تذکر احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد به همراه 25 نماینده وزیر آموزش و پرورش بر لزوم استفاده از تمامی امکانات قانونی لایحه طبقه بندی معلمان در حمایت از معلمان.

– علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر راه و شهرسازی لزوم توجه به بی توجهی در اجرای وظایف محوله به ویژه پروژه های راه و شهرسازی از جمله کمربندی شرق شیراز را تذکر داد.

– نصرولا پیمان فر نماینده مشهد و کلات به وزیر صمت تذکر داد چرا با توجه به ظرفیت بالای معادن و شرکت های فولادی در کشور تنها 3 کارخانه فولاد آلیاژی وجود دارد؟

سخنان مهرداد ویس کرمی، جلال محمودزاده، عباس جهانگیرزاده، مجتبی توانگر، سیدعلی یزدیکا، بهروز محبی نجم آبادی، نصرالله پیمان فر، یحیی ابراهیمی و مهدی سهدانی نهانیه نهانیه

دیدگاهتان را بنویسید