لزوم توجه بیشتر به ترددهای دریایی به دلیل شرایط نامساعد جوی دریایی / احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی در هرمزگان


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812218

هشدار دریایی “سطح نارنجی” و هشدار اتمسفر برای “سطح زرد”؛

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: انتشار نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده نشان دهنده ناپایداری آب و هوا و دریا است که باعث اختلال در فعالیت های دریایی، احتمال غرق شدن کشتی های سبک و آسیب به سلول های ماهی و تورهای ماهیگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد حسن زاده مدیرکل بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد نسبتاً شدید با سرعت 45 کیلومتر در ساعت (26 گره دریایی) و افزایش امواج تا ارتفاع 180 سانتی متری (6 فوت) اثرات این سامانه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری می باشد.

وی همچنین با اشاره به مناطق تحت تاثیر این سامانه جوی افزود: خلیج فارس، تنگه هرمز عمان با محوریت بنادر غرب هرمزگان و جزایر کیش و لاوان بیشترین تاثیر را از این سامانه خواهند گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: اختلالات دریایی، احتمال غرق شدن کشتی های سبک، احتمال آسیب رساندن به قفس های پرورش ماهی و تورهای ماهیگیری از عوارض خطرناک این سامانه است.

حسن زاده در تشریح سامانه پیش بینی شده گفت: این سامانه با افزایش ابرهای همرفتی از بعدازظهر روز دوشنبه مورخ 9/12/1300 تا اوایل شب سه شنبه 13/12/13 در استان فعال می شود.

وی خاطرنشان کرد: بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و افزایش سرعت باد با احتمال گرد و خاک از جمله پیش بینی های هواشناسی استان پس از ورود این سامانه جوی است.

مدیرکل مدیریت بحران شهرستان هرمزگان افزود: احتمال افزایش گرد و غبار فصلی در رودخانه ها و کاهش موقت دید افقی از دیگر شرایط خطرناک این سامانه است.

وی تاکید کرد: این سامانه مناطق شرقی و ارتفاعات استان و بخش هایی از تنگه هرمز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

حسن زاده با اعلام وضعیت هشدار از هموطن عزیز خواست به دلیل طوفانی بودن دریا از تردد قایق های سبک و فعالیت های تفریحی و شنا در بنادر غرب استان خودداری کنند.

وی گفت: در تردد کشتی های مسافربری در بنادر غرب استان و کشتی های تجاری به بنادر بوشهر و خوزستان و سواحل جنوبی خلیج فارس و همچنین تردد و توقف در حاشیه رودخانه های فصلی در استان های شرقی احتیاط شود. بخصوص بشاگرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید