لزوم توجه نخبگان به تولید محتوای فاخر در فضای مجازی/ سواد رسانه ای ضعیف آسیب های مجازی را افزایش می دهد

ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789470

این مدرس سواد رسانه ای گفت: با توجه به تنوع آسیب های فضای مجازی در جامعه، فعالان و نخبگان فضای مجازی نیازمند تولید محتوای ارزشمند و فعالیت در این عرصه جهادی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدرس سواد رسانه ای و فعال فضای مجازی و رسانه ای در گفت و گو با صبح زاگرس با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه گفت: امروزه فضای مجازی یکی از ارکان ثابت زندگی روزمره همه ماست، مسئولان، متولیان امر. و نخبگان جامعه

سید اسماعیل میری گفت: بدون شک دشمن از این فرصت برای تسلط بر افکار عمومی برای تولید محتوای متفاوت در قالب های مختلف و تغییر ارزش ها، اعتقادات و فرهنگ غنی کشورمان استفاده خواهد کرد که متاسفانه این مهم نیست. توجه زیادی از سوی خانواده ها و اقشار مختلف جامعه جلب شود.

وی افزود: تاج یکی از مهم ترین چالش هایی است که بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان در فضای مجازی به ویژه در مقطع ابتدایی داشته است، بنابراین وابستگی آنها به تلفن و اینترنت برای فعالیت های تحصیلی در یکی دو سال اخیر افزایش یافته است. این در حالی است که علاوه بر فعالیت های مدرسه، دانش آموزان با اجرای برنامه های دیگر روی گوشی خود عملاً اعتیاد خود را چند برابر کرده اند.

این مدرس سواد رسانه ای و فعال در فضای مجازی و رسانه گفت: متأسفانه خانواده ها کنترل چندانی بر رفتار فردی، روانی و روانی فرزندان خود در این حوزه ندارند که این خود یک تهدید بالقوه و اخلاقی خواهد بود.

وی افزود: عدم برگزاری دوره های سواد رسانه ای و آموزش به والدین یکی از چالش هایی است که متاسفانه سطح مخاطرات فضای مجازی را در جامعه افزایش داده است.

میری افزود: شناخت سلیقه های مختلف در بستر تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین برنامه های دشمن در چند سال اخیر است که منجر به تولید محتوای دشمن شده است. این منطقه را بگیرید

این مدرس سواد رسانه ای و فعال فضای مجازی و رسانه ای تاکید کرد: اعتیاد به فضای مجازی، جدایی اعضای خانواده، تغییر سبک زندگی، انزوای اجتماعی و طلاق عاطفی فزاینده از چالش های مهمی است که امروزه با آن مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: آنچه امروز جامعه نیاز دارد توجه ویژه به ارتقای سواد رسانه ای در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی است که حضور فعالان جهادی در عرصه مجازی و نخبگان و متولیان امر جامعه را می طلبد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید