لزوم توسعه محور شهرکرد به پلیس راه به دلیل ترافیک سنگین


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842045

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

حسینعلی مقسودی گفت: محور شهرکرد به پلیس راهنمایی و رانندگی در حال حاضر چهار خطه است و تردد بیش از 15 هزار دستگاه خودرو در روز است و این محور در قالب 6 خطه نیاز به توسعه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی مقسودی، مدیرعامل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی گفت: محور شهرکرد به پلیس راه در حال حاضر در قالب چهار خطه بوده و روزانه با تردد سنگین بالغ بر 15 هزار دستگاه خودرو مواجه است.
وی افزود: طبق بررسی های سال های گذشته مشخص شد این محور از سطح سرویس دهی پایینی برخوردار است یعنی. تعداد خودروها در ساعت در این محور قابل توجه است و راحتی سفر و رانندگی برای مسافران کم است و لازم است این محور در 6 خط توسعه یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر این اساس مطالعات از میدان قمر بنی هاشم(ع) تا پلیس راه شهرکرد انجام شده که تردد در مسیرهای اصفهان و بروجن_لردگان تقسیم شده است.
مقسودی با بیان اینکه در همین محور تقاطع مرکز صنعتی و ورودی شهرک صنعتی شهرکرد را داریم، گفت: در مجموع بیش از 150 میلیارد تن برای اجرای دو پروژه در محور 6 خطه شهرکرد به پلیس راهنمایی و رانندگی و احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی مرکز صنعتی مورد نیاز است.
وی گفت: مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است تا بتوانیم از محل احداث مسیر دوم کنارگذر اصفهان – شهرکرد و محور سامان – چالشتر به تیرانا استفاده کنیم. دوم: طبق نظر سازمان برنامه و بودجه برای این طرح، ماده 23 باید اجرا شود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مطالعات ژئوتکنیکی در محل بزرگراه قطب صنعتی انجام شده و نقشه های اجرایی فاز 2 نیز تهیه شده است.
مقسودی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تعریض محور و ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل مرکز صنعتی رقم بسیار زیادی است و قطعا تامین آن از عهده استان خارج است.
وی گفت: پیش از این قرار شده بود بخشی از وام احداث چهارراه بدون تراز توسط راه و شهرسازی و بخشی از شرکت مالکیت صنعتی استان تامین شود اما با توجه به حجم قابل توجه این پروژه تعهدات هنوز محقق نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بزرگراه منتهی به مرکز صنعتی بروجن گفت: .
مقسودی تاکید کرد: تردد در محور بروجن – مبارکه به حدی نیست که امکان ایجاد چهارراه در سطوح مختلف در ورودی شهرک صنعتی بروجن وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: در ورودی شهرک صنعتی سامان چهارراه وجود دارد و به دنبال کسب مجوز از شرکت ساختمانی برای برگزاری مناقصه هستیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید