لزوم حرکت لرستان در راستای برنامه های کلان دولت/ بی ثباتی بازار مایه نگرانی مردم است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به اجرای صدها برنامه فرهنگی، اجتماعی، بصیرتی و عمرانی در اوایل هفته جاری بسیج گفت: طی دو سال گذشته بسیج مردمی بسیج در مبارزه با کرونا نقش داشته است. جشن بسیج حال و هوای دیگری دارد.

وی افزود: نقش دانش‌آموزان، دانشمندان، عشایر و به طور خلاصه نقش اقشار مختلف بسیج در حراست مقدس، سازندگی، عمران و آبادانی، در مقابله با ضدانقلاب داخلی، محرومیت‌زدایی و مقابله با ویروس تاج، ماندگار و ماندگار است. باارزش، اما همیشه در تمام تاریخ انبیا. «ما انسان‌هایی را ملاقات می‌کنیم که خالصانه و با ایمان راسخ در بطن وجود مقدس الهی هستند و در حمایت از انبیا پیشتاز بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز بسیج را با این ویژگی می شناسیم که کار خالصانه برای خدا و به دور از پول و جلال و به دور از نیت نفوذ و رسیدن به درخشش دنیاست. بسیج، خستگی ناپذیر و مقاوم در راه رسیدن به آرمان ها و ارزش های اسلامی، سخت کوشی برای برقراری عدالت، بدون ترس از مشکلات و مشکلات، جای خود را به ضعف نخواهد داد.

وی با اشاره به روز عصای سفید در اول آذرماه و لزوم توجه به روشنفکران و روایت زندگی یک مرد نابینا، تصریح کرد: از کارکنان و مدیران می خواهیم حمایت و اقدام به موقع برای صاحبان سفیدپوش داشته باشند. نیشکر؛ این افراد اگرچه به دنیای فانی بسته اند، اما دنیای زیبایی در دل و جان دارند و قابل تحسین است که غیرممکن ها را ممکن کردند. ، موسسات خیریه برای کمک به روشنفکران و خانواده های آنها.

امام جمعه خرم آباد گفت: بحث اشتغال، بهسازی معابر، پیاده روها، پارک ها، اماکن ورزشی و مذهبی، تسهیل ازدواج برای آنها و فرزندانشان ضروری است و نیاز به رسیدگی دارد.

وی بابیان اینکه آینده برای کشور و استان ما روشن و امیدوارکننده است، ادامه داد: استان همراه با اقدامات دولت در حال حرکت است و تلاش می کند عقب نماند. تجربه سه دهه اخیر نشان می دهد که استان از برنامه های کلان کشور عقب مانده و شاهد چنین وضعیتی هستیم. استان ما برای عقب نماندن باید در راستای برنامه های کلان دولت حرکت کند.

شاهروحی گفت: نماز جمعه و سلاحی که در دست امام جمعه است امر به معروف و نهی از منکر، شفاف سازی و پاسخگویی کارکنان، دعوت به عدالت اجتماعی، دعوت همه مومنان به ساده زیستی و رعایت ساده زیستی برای صاحبان است. خزانه.

وی گفت: سه تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان و وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت مسکن ملی منعقد شده که می طلبد مسئولان ذیربط و نمایندگان رسانه ها به طور مستمر سهم استان لرستان را درخواست و نظارت کنند.

انقلاب فرهنگی همان ایمان فرهنگی، فرهنگ سازی و مهندسی فرهنگی است

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: انسان باید همیشه خشم و غضب خود را بسمه تعالی کنترل کند و چون این مؤمن غیور، لطیف و ملایم است.

وی با تاکید بر اینکه عصبانیت باید مال ما باشد نه او، افزود: اخلاق نیاز به تمرین و تدریج دارد و این یک درس عملی برای افراد جامعه است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت تولید داخلی و برچیدن در این زمینه گفت: امام خمینی (ره) فرمودند اگر وابستگی اقتصادی داشته باشیم همه وابستگی های سیاسی و نظامی به دنبال خواهد داشت پس باید در اقتصاد قوی باشیم. رهبر نیز در این باره گفتند: اگر تولید داخلی را تقویت کنیم هم مشکل تورم حل می شود و هم مشکل اشتغال.

وی با اشاره به نگاه جدید به فرهنگ در گام دوم انقلاب و الزامات آن گفت: هویت جامعه به روش، منش، آداب و فرهنگ آن بستگی دارد، انقلاب فرهنگی همان ایمان فرهنگی، فرهنگ سازی و فرهنگ سازی است. . مهندسی.

تخماسبی با ارزیابی عملکرد 100 روزه دولت سیزدهم گفت: امور دولت قبل مربوط به 8 سال پیش برجام بود اما دولت جدید در بین مردم حضور فعال دارد و در این مدت اقدامات مثبتی انجام داده است. “

امام جمعه کوهدشت با اشاره به عملیات های دشمن گفت: دشمن از ابتدای دولت جدید به ویژه در بعد اقتصادی و دیپلماتیک بسیار عصبانی بوده است.

وی با اشاره به حملات سایبری در خط مقاومت علیه مراکز حساس امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا گفت: ایران با کشورهای همسایه و شرقی روابط خوبی دارد و آمریکا از این موضوع بسیار ناراحت است.

طهماسبی با اشاره به اهمیت اجرای عدالت اجتماعی در جامعه گفت: همه مسئولان در سفر آتی ریاست جمهوری باید به اولویت های شهرستان از جمله آب و اشتغال جوانان توجه ویژه داشته باشند. باید در این زمینه حکمرانی منعطف و جهادی وجود داشته باشد. همه شرایط برای کارشان

بی ثباتی مطلوب بازار، مراقبت از مردم است

حجت الاسلام مراد امیدی در خطبه های این هفته مجموعه نماز جمعه با گرامیداشت و استقبال از آغاز هفته مبارک بسیج گفت: سطوح.

وی با گرامیداشت روز روشنگری افزود: شایسته است در حکومت اسلامی خیابان ها، پیاده روها، ادارات و به ویژه اتاق های کارمندان به راحتی در دسترس این قشر قرار گیرد تا بهزیستی و مسئولین این مطالبات را پیگیری کنند.

امام جماعت با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم گفت: گرانی و گرانی همچنان بر دوش مردم است و بازار ما به ثبات خاصی نرسیده که جای نگرانی دارد.

وی افزود: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کنونی کشور ناشی از سیاست‌های غلط دولت قبل از جمله راه‌حل‌های ناکافی اقتصاد با برجام و اروپا است، به همین دلیل بسیاری از کشورها با ایران هیچ حد وسطی ندارند و این بود. خیانت.”

امیدی دومین دلیل معضل اقتصادی کشور را نقدینگی و ایجاد پول لجام گسیخته دانست که در واقع توسط مسئولان لجام گسیخته انجام شد و گفت: زمانی که حجم پول افزایش یابد، کالاها و خدمات کاهش می یابد و این امر منجر به کاهش قیمت می شود. . افزایش دادن. “

امام جمعه سلسله گفت: نقدینگی پس از انقلاب اسلامی به طور متوسط ​​25 درصد افزایش یافت، اما در سال 1378 این نقدینگی به بیش از چهل درصد رسید و از آنجا حجم نقدینگی کشور در سال گذشته 35 هزار میلیارد ریال برآورد شد که نسبت به قبل دولت ها رکورد بی سابقه ای را ثبت کردند.

وی گفت: در هشت سال دولت روحانی نقدینگی از 460 هزار میلیارد تن به 421 میلیارد و 300 میلیون تن رسیده که بیشترین افزایش نقدینگی در پنجاه سال اخیر در این دولت است.

امیدی تورم 50 درصدی و کسری بودجه را 400 تریلیون تن عنوان کرد و گفت: دولت جدید باید ماهانه 100 هزار میلیارد ریال بدهی پرداخت کند، یعنی دولت از این بدهی بر کسری بودجه چهار سال اول متضرر می شود.

امام جمعه سلسله به نرخ 3 هزار و 275 تنی در سال اول حکومت روحانی اشاره کرد و گفت: زمانی که روحانی دولت را تحویل گرفت قیمت دلار به 25 هزار و 630 تن رسید که خیانت بزرگی بود.

وی اختلاف 220 هزار ریالی دولت با ارز آزاد را موجب تأخیر تولید، صادرات و اختلال در واردات دانست و گفت: این اختلاف ارز موجب تعطیلی صدها کارخانه تولیدی، کارخانه و بورس ناسالم شده است.

امیدی با اشاره به تنظیم بازار ارز، کالا و بورس در دست تعدادی از افرادی که همچنان در پشت صحنه هستند، گفت: این افراد در وزارتخانه، اتاق بازرگانی و اتحادیه ها در حال حاضر در تلاش هستند تا از دولت جدید جلوگیری کنند. از رسیدن به هدفش.»

امام جمعه سلسله گفت: طرح هایی مانند محاکمه آقای روحانی و کابینه وی با هدف به حاشیه راندن دولت جدید است و اگر قرار است دولت آیت الله رئیسی موفق باشد باید دارای سه ویژگی زمان، آرامش و حمایت مردمی باشد. “

وی گفت: احزاب رسانه های داخلی و خارجی در تلاش هستند تا مردم را در دولت جدید ناامید کنند و حتی فشار آنها به جایگاه های نماز جمعه رسیده است.

امیدی با ارزیابی خدمات شورای شهر، شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی گفت: پزشکی قانونی الشتر نیازمند ساختمانی است که زمین آن آماده شده باشد بنابراین همه باید برای ساخت سریعتر این ساختمان تلاش کنیم. “

دلبستگی به نظام و انقلاب اسلامی

حجت الاسلام صمد حافظی در نماز جمعه این هفته چگنی گفت: علامه طباطبایی فرمودند سلول به سلول، جسم و مغز ما باید برای خدا باشد، مغز من جای آدرس تلفن و قدرت ذهنی آیت الله زنجانی نیست. از سرعت کامپیوتر بیشتر است زیرا ذهنش به اهل بیت (ع) اختصاص داشت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به امکانات و عمر کوتاه انسان ها افزود: یکشنبه هفته آینده سالروز قیام بزرگ مختار ثقفی در تاریخ است. 1400 سال از اسلام می گذرد و پس از 1400 سال حکومت شیعه و علوی برقرار شده است.

امام جمعه چگنی گفت: چهل سال دوم انقلاب را پشت سر می گذاریم، این انقلاب بدترین چهره ها را دیده است، این لحظات با لحظه های جنگ و جبهه قابل قیاس نیست، ما آن زمان در اوج گرفتاری و کمبود بودیم. اما انقلاب اسلامی در اوج است.»

بسیج با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: کشورهای استکباری آمریکا نسل نهم موشک بالستیک را به جهانیان نشان می دهند، ایران اسلامی ما نسل سوم و چهارم و عرصه خونین سوریه و عراق نسل سوم و چهارم را به نمایش گذاشت. انقلاب مثل شهدای زائر خواهد بود اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه چگنی گفت: همه ما پایبند به نظام و انقلاب هستیم. بسیجیانی که خونشان را دادند تا در امنیت و آرامش باشیم…

علامه مطهری، نویسنده، متفکر انقلاب اسلامی و نظریه پرداز، با اشاره به آغاز هفته بصیرتی گفت: معلولیت منع نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید