لزوم حمایت رسمی در نهضت ملی مسکن


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807135

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید وزارت راه:

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نهضت ملی مسکن را با حمایت مسئولان در آذربایجان غربی راه اندازی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، علیرضا جعفری صبح امروز در نشست مشترک با استاندار و مدیران ارشد آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات مسکن ملی در استان گفت: 77 هزار نفر افراد حاضر در بورس مسکن ملی تاکنون ثبت نام کرده اند. برخی از دستگاه ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام باید برای تحقق اهداف اقدام ملی مسکن به صورت مستمر و سریعتر تلاش کنند.

وی افزود: تامین زمین مورد نیاز در سراسر استان باید جزو اولویت ها باشد چرا که ساماندهی نشدن زمین باعث اختلال در کار می شود. ما با حمایت شما نهضت ملی را سرنگون خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم خدمات رسانی به شهر جدید گلمان، ساخت ساختمان های خدماتی در شهر جدید را ضروری و نیاز به بازنگری در طرح تفصیلی گلمان دانست.

وی گفت: مردم باید به وسایل حمل و نقل دسترسی داشته باشند زیرا می تواند در جذب مردم بسیار موثر باشد. شهرها باید به سمت خودکفایی اقتصادی حرکت کنند.

جعفری گفت: ظرفیت توسعه شهر جدید گلمان باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی دستگاه های مختلف باید پایگاه خدماتی تشکیل شود و به هویت شهر و توجه به سیما و منظر بیشتر توجه شود.

در این نشست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز در سخنانی گفت: برای مهاجرت جمعیت ارومیه به شهر جدید گلمان آمادگی داریم و انتظار داریم نگاه ملی به این شهر داشته باشیم.

وی افزود: از ظرفیت شهرهای جدید در مسکن ملی استفاده می شود، اما نیازی به سازه و کمپ جدید نیست و در حوزه عمرانی نیز تمام تلاش خود را برای ساماندهی شهر جدید گلمان انجام خواهیم داد.

در ادامه این نشست سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پرونده مسکن مهر در استان بسته شده و واحدهای نیمه کاره زیر نظر راه و شهرسازی نداریم. ما سعی می کنیم.

وی افزود: در خصوص خودمالکی اقدامات موثری انجام شده و تاکنون توانسته ایم در برنامه های اقدام ملی پیشرفت داشته باشیم و تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن روند خوبی است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید