لزوم دو برابر شدن سهم اقتصاد دریایی در تولید ناخالص داخلی


ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855775

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر سهم اقتصاد دریایی از تولید ناخالص داخلی کشور دو درصد است و این رقم باید حداقل دو برابر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن بیک محمدلو امروز در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دریایی و دریانوردی با اشاره به اینکه سند تحول در حوزه دریایی دولت سندی مترقی و پیشرفته است، گفت: سند تحول است.

وی ادامه داد: موضوع اصلی حرکت به سمت دریا از نظر فکری، محتوایی و ساختاری است. سیاستگذار و مجری باید در یک مسیر حرکت کنند.

معاون مدیریت برنامه ریزی توسعه و برنامه ریزی منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پهنه و ظرفیت دریایی کشور دچار نوعی عدم قطعیت ساختاری است و این موضوع در بحث شورای عالی صنعت دریایی مطرح شد. شورای عالی صنعت دریایی، شورای عالی اقیانوس شناسی و کارگروه های بخشی زیر نظر شورای عالی دریانوردی زیر نظر ساختار دولتی خواهند بود و دولت راه حل ملی برای حوزه دریایی خواهد داشت.

بک محمدلو افزود: دریا سهم دریا در تولید ناخالص داخلی به سختی دو درصد است اما در کشورهای توسعه یافته دریایی دنیا این رقم بالای 30 درصد است و باید حداقل سهم اقتصاد دریایی از تولید ناخالص داخلی را دو برابر کنیم.

وی گفت: «موسسات دریایی باید به صورت متمرکز غیرسیاسی شوند.

بک محمدلو اهداف نمایشگاه امسال را که مجتمع های دانش بنیان در آن برگزار می کند، توسعه صنایع دریایی عنوان کرد و افزود:

معاون توسعه برنامه ریزی توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر آزادسازی اراضی ساحلی گفت: برای آزادسازی اراضی ساحلی دستگاه ها باید برنامه داشته باشند.

* آخرین وضعیت عهدنامه هندی ها در بندر چابهار

وی گفت: توافق موقت هندی ها در بندر چابهار در حال بررسی است که در متن توافقنامه اختلافات حقوقی وجود دارد و مجلس هم به دلیل اینکه یک قرارداد بین المللی است وارد شد.

معاون مدیریت منابع و برنامه ریزی سازمان بندر و دریانوردی گفت: هندی ها جرثقیل ها را به بندر چابهار آورده اند اما قرارداد در دست بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید