لزوم رعایت اشتغال 3 درصدی معلولان توسط دستگاه های دولتی/ثبت نام 7600 معلول استان کرمان در سامانه ملی نهضت مسکن


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916404

علیرضا واحدی زاده با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی سهمیه سه درصدی را برای استخدام افراد دارای معلولیت رعایت کنند، گفت: برای تعامل با شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان باید نسبت به استخدام افراد دارای معلولیت تلاش شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمان علیرضا وحیدزاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس رسالت سازمان، توانمندسازی حتی برای معلولانی که در موسسه یاس نگهداری می شوند، حتی برای معلولانی که دارای معلولیت هستند، در نظر گرفته شود. ناتوانی ذهنی شدید است.

وی ادامه داد: افراد توسط این موسسات غربالگری می شوند و استعدادها کشف و با توجه به استعدادهای کشف شده به مراکزی هدایت می شوند که در تثبیت توانایی ها و استعدادها فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان هدف اصلی موسسه توانبخشی رعد را ارتقای توانمندی های معلولان دانست و گفت: برای توانمندسازی یک معلول، کار تخصصی برای ارتقا و ورود به مرکز رعد انجام می شود که توانمندسازی حرفه ای است. یعنی فرد آمادگی لازم را برای حضور در جامعه پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی برای استخدام افراد دارای معلولیت باید سهمیه سه درصدی را رعایت کنند، تصریح کرد: از رسانه ها می خواهم حساسیت ایجاد کنند چرا که معلولان از ما جدا نیستند و همچنین با بزرگان صنعتی و معدنی تعامل داشته باشند. شرکت های استان باید برای به کارگیری افراد دارای معلولیت تلاش شود.

وحیدزاده ادامه داد: یکی از اهداف جامعه رفاه بازار است به همین دلیل پردیس اشتغال و کارآفرینی معلولان راه اندازی می شود تا محصولات معلولان در قالب بهتر و برند بهتری به فروش برسد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بم، جیرفت، ماهان، رفسنجان و سیرجان شهرهای پایلوت مناسب سازی و معرفی به عنوان شهرهای بدون مانع هستند، تصریح کرد: در هر استان ستادی تحت عنوان مناسب سازی محیط زیست وجود دارد. برای افراد دارای معلولیت، به رهبری مدیر. و طبق قانون شهرداری نباید ساخت و ساز ساختمان هایی که برای افراد دارای معلولیت مناسب نیستند متوقف شود و حتی مجتمع های اجتماعی که در وسط راه ساخته می شوند در صورت عدم مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت متوقف نمی شوند.

وی بیان کرد: در زمینه مسکن معلولان طیفی از تسهیلات داریم که سود مسکن بالاترین درصد سبد حمایتی است و این حمایت بر اساس نوع، شدت معلولیت و مصوبات بر اساس اندازه اعتبار در نظر گرفته می شود که هر کدام تعیین می شود. سال


وحیدزاده با اشاره به اینکه تاکنون 7 هزار و 600 معلول از استان کرمان در سامانه ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: وی گفت: مردم می توانند در سامانه ای به نام طرح ملی مسکن ایران ثبت نام کنند و با توجه به نوع و شدت معلولیت از کمک مسکن برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید