لزوم رعایت حجاب برای آرامش خانواده و جامعه اسلامی / مراقب هجمه ها و تبلیغات پر زرق و برق باشید

ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802641

هایده نصیری با اشاره به مشکلات حجاب و از هم پاشیدگی خانواده در سال های اخیر به دلیل تبعات بد حجابی، خانواده را مقدس ترین بنای اسلام دانست و بر لزوم رعایت حجاب برای آرامش و پویایی خانواده تاکید کرد. و جامعه اسلامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هایده نصیری در گفت و گو با بالا گفت: اگر به گذشته برگردیم و به متون تاریخی مورخان و اندیشمندان نگاه کنیم، خواهیم دید که حجاب در اکثر ملل جهان وجود داشته است، هرچند در طول تاریخ به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی. دولت‌ها فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌اند. «و گاهی افزایش می‌یابند، گاهی کاهش می‌یابند، اما هرگز به طور کامل حذف نمی‌شوند؛ بیشتر مورخان در مواردی که در جامعه آشکار شده‌اند، کمتر از نسل بشر بدوی یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه حجاب حتی در یونان و روم باستان نیز وجود داشته است، اما در جاهلیت عرب حجاب در حال حاضر وجود ندارد و توسط اسلام در اعراب تکمیل شده است، اذعان داشت: اعتقاد بر این بود که حجاب از دیگر زنان ایران باستان به دیگران سرایت کرده است. کشورها. بی تاثیر نبود.

نصیری گفت: هرگاه به پیشینه تاریخی و فرهنگی خود مراجعه می کنیم، می بینیم که فرهنگ مناسب پوشش متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی، موضوعی است که گذشتگان ما به آن فکر می کردند و به آن اهمیت می دادند و بر این باورند که نقض این امر. فرهنگ غلط بزرگ در نظر گرفته می شود. تصاویر کتاب های تاریخی دوره هخامنشی و نشانه هایی که در موزه لوور پاریس دیده می شود نشان می دهد که حجاب و حجاب حتی قبل از ورود و پذیرش اسلام در بین ایرانیان قدمتی تاریخی دارد.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه حجاب و حفظ عفت عمومی در جامعه با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب همچنان موضوعی است، گفت: دینداری و اسلام حتی در زمان بی حجابی و ممنوعیت پوشش دختران. حجاب برای ورود به مدارس و ادامه تحصیل. حاکم و برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی آنها حاکم است نه اعتقادات آنها.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، انتظارات نظام اسلامی برای تحقق کامل این اصول بیش از پیش افزایش یافته است.

نصیری افزود: یکی از موضوعاتی که از دهه 80 مطرح شد، حجاب و پوشش خوب و بد بود. بحث فحاشی هر از چند گاهی به خصوص در تابستان تغییر می کند.

نصیری گفت: علت برخی تخلفات در بحث حجاب در برخی شهرها یک معضل تاریخی است و اینکه بعد از پیروزی انقلاب بسیاری تنها به دنبال زیرساخت های اقتصادی، سیاسی و دولتی هستند و مبانی فرهنگی مغفول مانده است.

وی گفت: یک پارک همیشه نیاز به مراقبت دارد که دچار علف های هرز و آفات نشود اما پارک فرهنگی انقلاب با وجود پیشرفت در زمینه های مختلف از این آفات مصون نماند و پس از جنگ و در دوران ساخت و ساز غفلت دو چندان می شود; به اینها باید هجمه های فرهنگی دشمن و بمباران رسانه های غربی و تبلیغاتی که همچنان هدف قرار می گیرد را اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب تندروی ها و تندروی های زیادی در حوزه فرهنگی رخ داد، گفت: حجاب در ایران یک موضوع سنتی و تاریخی است که در اعماق تاریخ ما و شرق مطرح بوده است. فقط در زمان های مختلف در سبک حجاب تفاوت ایجاد می کنند.

این فعال اجتماعی در خصوص فلسفه حجاب گفت: اسلام می خواهد مردان و زنان مسلمان روحیه آرام، اعصاب سالم، چشم و گوش پاک داشته باشند و در میان افراد جامعه آرامش داشته باشند. همچنین در مواجهه با عدم رعایت حجاب، لغزش و آسیب جدی به فرد و جامعه را تأیید می کند.

نصیری آراستگی، زیبایی و آسایش افراد، پوشش زشتی های بدن انسان، محافظت از گرما و سرما و حفظ بدن از آسیب، بلا، سختی و خطر را از جمله اهداف حجاب معرفی شده در قرآن کریم برشمرد. فرمود: یکی از مصادیق عفت، عفت است که در سوره نور به مردان و زنان در سوره قصص به حیا و عفت در راه رفتن سفارش شده است، اگر در این عفت، دختران شعیب به عنوان الگو برای زنان معرفی شوند. پیاده روی.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب در گفتار و نحوه گفتار و حیا و عفاف در رفتار و معاشرت همواره مورد تاکید اسلام بوده است، افزود: در اسلام همواره دو بعد در بحث پوشش و حجاب وجود داشته است. یک بعد مثبت یعنی پوشاندن تمام بدن که فقط گردی صورت را اجازه می دهد و بعد دیگر بعد سلبی است که با عدم اختلاط و تکلم و پاسخگویی به نامحرم فراتر از موازین اخلاقی و دینی همراه است. به قرآن یک بعد. زیر پا گذاشتن عفت موجب شخصیت می شود.

وی تقرب به خداوند متعال و تقویت معنویت در زندگی، آرامش، هویت زن در جامعه، تحکیم و بهبود روابط خانوادگی، جلوگیری از گسترش فحشا و منکرات در جامعه و آرامش را از فواید حجاب برشمرد و یادآور شد: برخی افراد به دلیل نداشتن عزت و اعتماد به نفس برای ترغیب و آرامش به پریشانی روی می آورند، اما بررسی های میدانی و آماری بین افراد با حجاب و بی حجاب به خوبی نشان می دهد که افراد با حجاب به دلیل بی میلی به معاشقه و خودنمایی در روابط اجتماعی آرامتر هستند.

نصیری افزود: در واقع خودباوری از طریق مد و برهنگی نمی تواند منجر به آرامش شود، بلکه باعث افزایش نگرانی های روحی افراد و سلب آرامش می شود.

وی خاطرنشان کرد: حجاب نه تنها برای زن بلکه برای مرد خانواده نیز امنیت و آرامش را به ارمغان می آورد چرا که هر زنی با رعایت حجاب فضای امنی را برای خود در خانه و جامعه فراهم می کند و آرامش را برای همسر به ارمغان می آورد. .

نصیری ادامه داد: این آرامش در خانواده به دو صورت قابل بررسی است، اول اینکه شوهرش در اجتماع کار کند، با خیالی آرام از سوی همسرش و بدون نگرانی از چشمان کثیف و کثیف خانواده اش کار و کسب درآمد کند. زندگی و در واقع همان مجاهدت از منظر اسلام است و ثانیاً وقتی همه زنان برای حفظ آرامش و امنیت روانی خود و همسرشان خوش شانس هستند که حجاب داشته باشند، از این که شوهرانشان این کار را نمی کنند خیالشان راحت می شود. مواجهه با زنان رنگارنگ و برجسته در جامعه.

وی افزود: اگر خانواده در بستر مناسبی شکل بگیرد و راه خود را ادامه دهد و فرزندانی سرشار از محبت، همت و حیا در آن بزرگ شوند، دیگر ترس از دست دادن موقعیت های اجتماعی، دروغ، تهمت، دمپایی وجود ندارد. ” غرق شدگی، فسق، ربا، زنا، دزدی، اختلاس، نزاع، قتل، قتل و… در جامعه کمرنگ می شود.

این فعال اجتماعی درباره مشکلات پیش آمده در بحث حجاب در سال های اخیر می گوید: در سال های اخیر با گسترش و ترویج رسانه های دیداری و شنیداری و حجم زیاد تبلیغات در رسانه ها و بسترهای مجازی و اجتماعی، سبک زندگی تغییر کرده است. خود مردم، این بر انعکاس مردم در کف جامعه تأثیر می گذارد.

وی سطح تحصیلات، سن، الگوهای نادرست هنرمندان و افراد مشهور را از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر نوع پوشش مردم در سال های اخیر برشمرد و گفت: تحصیلاتی که رابطه معنادار و مثبتی با پوشش بانوان دارد، گاهی اوقات در جامعه می بینیم که با افزایش تحصیلات حجاب زنان کاهش می یابد و در واقع این تصور غلط در ذهن برخی القا می شود که تحصیلات عالی نشانه روشنفکری و حجاب نشانه تحجر است که متاسفانه در سطح تحصیلات نفوذ می کند. در بسیاری از اقشار فرهنگی البته نباید از هجمه های پر زرق و برق و تبلیغات رسانه ای غافل شد.

این فعال اجتماعی افزود: ضریب سن در این است که با افزایش سن پوشش زنان کاهش می یابد و شاهد این هستیم که اکثر جوانان در معرض پوشش ضعیف قرار دارند. آنچه در جامعه می بینیم دانشجویان، زنان بیکار و شاغلان در شرکت های خصوصی نمونه هایی از گروه های آسیب پذیر هستند.

نصیری ادامه داد: علاوه بر این، تقلید از سلبریتی ها از گروه زیادی از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان منجر به از بین رفتن پوشش ها و حتی تغییر سبک زندگی برخی شده است.

وی یادآور شد: سیاست های موجود در جامعه در خصوص پوشش متناسب با توسعه اجتماعی در حال تغییر است، در دوره های مختلف دولت همواره بر اجتماعی و قانونی بودن پوشش تاکید شده و برای آگاه سازی مردم تلاش شده است.

این فعال اجتماعی در نهایت حرکت و پویایی بیشتر نهادهای فرهنگی و هنری در تبلیغ و آموزش را برای اقناع توده‌ها و محافظت از آنها در برابر حجم گسترده تبلیغات لجام گسیخته رسانه‌های غربی که دست روی دست زنان و مادران و خانواده‌ها گذاشته‌اند، مقایسه می‌کند. حفظ حجاب و عفاف عمومی در جامعه ایرانی و اسلامی.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید