لزوم مشارکت شرکت های معدنی برای ساماندهی باغ سنگ سیرجان

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804590

فریدون فیالی گفت: شرکت های معدنی برای تصمیم گیری مناسب برای خارج شدن صخره سنگ سیرجان از وضعیت فعلی نیاز به کمک های ویژه دارند. متاسفانه در اطراف این مجموعه بی نظیر امکانات اجتماعی مناسبی برای بازدیدکنندگان و گردشگران وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «راه آرمان» فریدون فکالی، مدیرکل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید بر همکاری شرکت های معدنی برای ساماندهی باغ سنگی سیرجان، گفت: خوشبختانه وسعت و نحوه همکاری در این زمینه است. و مشارکت شرکت های معدنی و صنعتی سیرجان در بازسازی ساختمان ها تاریخ این شهر الگویی برای کل کشور شده است.

فریدون فیالی در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران از حمایت شرکت های معدنی و صنعتی سیرجان از طرح های نوسازی و گردشگری تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه شرکت های زودبازده. در سیرجان به مسائل مربوطه توجه ویژه ای دارند، «میراث فرهنگی دارند.

مدیرکل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شرکت های صنعتی و معدنی خواست با همکاری یکدیگر تصمیم مناسبی برای خروج باغ سنگی سیرجان از وضعیت فعلی اتخاذ کنند و افزود: متأسفانه امکانات مناسبی وجود ندارد. امکاناتی برای بازدیدکنندگان و گردشگران اطراف این مجموعه منحصر به فرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه باغ سنگ سیرجان در دستور کار است، گفت: امیدواریم شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی سیرجان مانند گذشته در اجرای طرح ساماندهی باغ سنگ مشارکت داشته باشند. “

وی گفت: آینده صنعت گردشگری سیرجان بسیار روشن است. هتلی 5 ستاره با ظرفیت 266 تخت هم اکنون در دست ساخت است که پیش بینی می شود در سال 1402 آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید