لزوم مقابله با دروغ و تحریف دشمن/ استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین قیام عاشورا


ساعت: 21:31
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887760

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه:

حجت الاسلام مسعود احمدی گفت: امروز در فضای مجازی مسئول هستیم و باید از این فضا برای تبیین قیام عاشورا استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار داشت: در روز عاشورا یکی از وقایع پیش آمده، بحث و گفتگو بود. الزامات صحیح در جامعه

دبیر امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه افزود: آقا امام حسین(ع) برای رفع حکومت فاسد یزید و ایجاد حکومت اسلامی مناسب، مثال زدند. بنابراین این درک در کنار انتقاداتی که داریم برای ما مشتاقان درس بزرگی است.

وی با اشاره به نام شعار امسال دهه امر به معروف و نهی از منکر که «امت حسینی، مطالبات آگاهانه و تبیین مجاهدین» است، گفت: درس دیگری که از کربلا و عاشورا می آموزیم، بحث امت حسینی است. توضیح .

حجت الاسلام احمدی افزود: این یعنی ما در قبال تلاش هایی که انجام شده، برای خون های ریخته شده، روشنگری و تبیین را بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: امروز در فضای مجازی مسئولیت داریم و با توجه به اینکه حضرت آقا فرمودند مسئولیت فضای مجازی بسیار بالاست باید از این فضا برای تبیین قیام عاشورا استفاده کنیم. یکی از دستاوردهای آشور آزادی است

وی گفت: به بهانه آزادی جریان های مخالف یا به عبارتی جریان های متخاصم و مخالف نهضت سیدالشهدا و انقلاب همچنان حضور دارند و خواهان کم رنگ شدن این شعائر هستند، بنابراین باید وارد عمل شویم. بسیار محتاطانه

فرمود: امام حسین فرمود: «حال من ناصر جانسورنی؟ آیا او به ما نیاز دارد؟ خیر، باید فهمید که ما نیازمند محبت و عنایت اهل بیت هستیم. آنها می خواهند دانش ما را ببینند، یا مثلاً. خداوند در قرآن فرمود: هر كه به خدا قرض دهد، به او خير مي دهد و آن را دو چندان مي كند. آیا خدا از ما قرض می خواهد؟! خیر برای رشد و تعالی خودمان در جامعه است که یاد بگیریم به همنوعان خود احترام بگذاریم.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: این موارد باید در مجالس اهل بیت علیهم السلام تبیین شود، امروز در فضای مجازی عده ای می خواهند اصل نهضت را زیر سوال ببرند و خدشه دار کنند. نمی توانی یزیدی رفتار کنی و تظاهر به گریه کنی و از حسین (ع) بپرسی.

وی یادآور شد: دشمنان امام(ع) از زمانی که نهضت امام حسین(ع) شروع شد کار خود را شروع کردند زیرا حسین(ع) می گفت یزید لیاقت نشستن در مقام رهبری مردم را ندارد.

حجت الاسلام احمدی بابیان اینکه یکی از شبهاتی که علیه نهضت عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) مطرح شد، شخصی بودن جنگ بین دو نفر بود، گفت: یکی از شبهات مطرح شده علیه نهضت عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) است. او نتوانست از این قیام برای دوره های تاریخی بیابد و نمی تواند درس بگیرد.

وی تصریح کرد: سنت امتحان و آزمایش الهی یکی از سنت های ثابت خداوند در زندگی بشر است که در نهضت امام حسین(ع)، در قیام عاشورا امام حسین(ع) به وفور دیده می شود. سخت ترین امتحان الهی را انجام داد، که شامل قطع شدن از تمام پیوندها و دارایی هایش بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه گفت: بنابراین باید به وظیفه مهم و اساسی که روشنگری و آگاه سازی مردم و مقابله با دروغ و تحریف دشمن در عزاداری است، توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: شناخت هدف اصلی قیام امام حسین (ع) یکی از مهمترین وظایف این روزهای ماست و نسل امروز باید فلسفه قیام عاشورا را بشناسد تا توان مقابله با دشمن را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید