لزوم همکاری خیرین با شهرداری برای احیای بافت تاریخی


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1854978

تجملیان عضو شورای شهر یزد از لزوم همکاری اداره خیرین با شهرداری در بافت تاریخی بازسازی و بهسازی کمک های تخریب شده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجید تاجمالیان در نشست خبری شهرداری بافت تاریخی یزد با اصحاب رسانه، شرایط بافت تاریخی را به دلیل ثبت جهانی ویژه خواند و اظهار داشت: این بافت دارای یکسری مسائل از جمله میراث فرهنگی است زیرا بافت تاریخی به دلیل اینکه بافت تاریخی مورد توجه قرار گرفته است. ثبت جهانی شده است. میراث فرهنگی برای حفظ اصالت بافت است و شهرداری به این ملاحظات پایبند است.

عضو شورای شهرداری یزد بر حفظ اصالت بافت تاریخی تاکید کرد و گفت: برخی از مطالبات مردم به گونه ای است که شهرداری فاقد بافت تاریخی است و بر اساس قوانین و مقررات شهرداری نمی تواند بخشی را تخریب یا تبدیل کند. از جاده ها

وی علاوه بر خوانش بافت تاریخی غنی از فرهنگ و پایبندی به مفهوم وقف گفت: حجم زیاد کمک های مردمی در منطقه یک بافت تاریخی است و مشکل و پیچیدگی شرایط اهدایی باعث شده برخی املاک و بیش از 100 آب وجود داشته باشد. در زباله دانی

تاجملیان ساماندهی هدایا از بافت تاریخی را یکی از اختیارات اداره وقفات می داند و تصریح می کند: تکلیف هدایا باید بر اساس شرایط بافت و زندگی امروز و همچنین شرعیات به درستی و در اسرع وقت مشخص شود. بخش

یکی از اعضای شورای شهرداری یزد، تملک غیرقانونی برخی از کمک های مردمی را به دلیل نداشتن سند مشخص ارزیابی کرد و گفت: مشکلاتی از جمله نبود سند مشخص مبنی بر نوع خاص وقف باعث شده است که برخی از اراضی دارایی و تملک شوند. مدعی شد با تعارض این موضوع با نوع اهدا، صندوق و شهرداری در ساماندهی بافت تاریخی با مشکل مواجه هستند.

وی بزرگترین معضل بافت تاریخی را سیاست های غلط گذشته خواند و گفت: به دلیل سیاست های غلط گذشته تعداد زیادی از مردم منطقه از بافت تاریخی خارج شدند و این امر منجر به تخریب بناها و افزایش معضلات اجتماعی شد. یک جرم.

تاجملیان همکاری سازمان هدایا با شهرداری بافت‌های تاریخی را مهم می‌داند و تصریح می‌کند: سازمان هدایا باید سریعاً در خصوص هدایایی که از بین می‌رود تصمیم‌گیری کند و کمک‌های موثق را شناسایی کند تا شهرداری بافت‌های تاریخی بتواند این کمک‌ها را احیا و بهبود بخشد. پارچه سریعتر و بهتر کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید