لزوم پرداختن بیشتر به مسائل تربیتی نسل جدید/تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جرم است.


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916407

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر لزوم پرداختن بیشتر به مسائل تربیتی و فرهنگی نسل جدید، گفت: توجیه مشکلات، حماقت، تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جنایت و رفع خلأها و کاستی ها رسالت ماست. باید تلاش کنیم تا اوضاع را بهتر کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و هفتمین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز، مدرسه خانه و مسجد» با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند برگزار شد. با عنایت به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به بیان نکاتی درباره سوره کوثر پرداخت و اظهار داشت: به عنوان یک دانش آموز عادی از سوره کوثر 82 نمره گرفتم. یکی اینکه وقتی پیامبر (ص) را ابتر می نامیدند، الله حضرت زهرا (س) کوثر به معنای خیر است و به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نسل های زیادی داده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه ارزش هر کاری را «نیت» و انگیزه مرتکب آن مشخص می کند، گفت: دانش آموزان و معلمان باید مراقب کاری باشند که انتخاب می کنند چون آدم می سازند.

حجت الاسلام کرائتی با بیان اینکه معلمی شغل نیست بلکه یک عبادت است، تصریح کرد: تفاوت معلمان جمهوری اسلامی ایران با معلمان کشورهای دیگر این است که باید عالم، خطیب و کارگر باشند.

وی با اشاره به اینکه معلمی کار انبیا است، ادامه داد: امتیاز معلمی در نظام اسلامی ما این است که در کنار علم آموزی، معلمان در عرصه تزکیه نفس و تربیت نیز فعالیت می کنند.


نظر حجت الاسلام قرائتی درباره حضور نوجوانان در اغتشاشات اخیر

رئیس ستاد ملی اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در حوزه تعلیم و تربیت اقدامات موثرتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اغتشاشات اخیر نشان داد که ما فرزندان و جوانان خود را درست تربیت نکرده ایم و آموزش و پرورش کارساز نیست.

حجت الاسلام کرائتی با اشاره به کم کاری در حوزه فرهنگی و تربیتی در جامعه، افزود: متأسفانه برخی از نخبگان ما فاقد بصیرت لازم هستند و با کوچکترین تردیدی تردید می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر چیزی در جای خود ارزشمند است، رو به دانشجو معلمان کرد و گفت: امروز وظیفه شما علم آموزی نیست، بلکه پاسخگویی به پرسش های نسل جدید است که در شبهه ها غرق شده اند.


لزوم پرداختن بیشتر به مشکلات آموزشی و فرهنگی نسل جدید

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه باید بسیاری از مباحث بیهوده از دروس حوزوی، دانشگاهی و مدرسه حذف شود و وقت طلاب صرف علم مفید شود، گفت: علمای بی شماری مانند علامه طباطبایی و علامه مطهری در ایران داریم اما متاسفانه جوانان. ما این بزرگان را نمی شناسیم.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان همیشه باید به دنبال کسب سود واقعی در بازار جهانی باشند، ادامه داد: من به عنوان فردی که سال ها معاون وزیر آموزش و پرورش بودم از طریق رسانه های مردمی به جوانان می گویم خود را به شهرت و مناصب دولتی نفروشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به علت حضور نوجوانان در اغتشاشات اظهار کرد: نوجوانانی که در این اغتشاشات حضور داشتند مشکلات تحصیلی دارند.


تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جرم است/ باید برای اصلاح امور تلاش کنیم

حجت الاسلام کراتی با تاکید بر اینکه توجیه مشکلات، حماقت ها، ضعف ها و دستاوردها، جرم و جنایت و پرکردن خلأها و کاستی ها رسالت ماست، بنابراین به جای گلایه و انتقاد غیر سازنده، باید برای بهبود اوضاع تلاش کنیم، افزود: این را همه نمی گوییم و همه چی و همه مسئولین خوبن ولی آدمای خوب هم کم نداریم.

با اشاره به اینکه انسان پس از آموختن و کسب دانش هرگز تمام نمی شود، باید همواره با یادگیری برای رشد و تعالی خود تلاش کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر مطالعه هفتگی کتاب های مفید توسط دانش آموزان، یادآور شد: عمر خود را در لغو کارهایی که در دنیا و آخرت به دردتان نمی خورد تلف نکنید. از تک تک لحظات زندگی خود حتی در تعطیلات نهایت استفاده را ببرید، زیرا استفاده درست از این لحظات کوچک باعث می شود اتفاقات بزرگی در آینده رخ دهد.

خوجت الاسلام قرائتی گفت: علم مفید زمان و مکان ندارد و هر چه بنویسید باید چهار شرط داشته باشد واجب، مستحب، مشکل جامعه یا حداقل یک نفر را حل کند.

وی با بیان اینکه علم نباید باعث شود مردم خدا را فراموش کنند، تصریح کرد: امام جمعه و مسئولان حداقل هفته ای یک یا دو بار به سوالات دانش آموزان پاسخ دهند.

خطیب ستاد اقامه نماز در پایان خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: هر چه در فضای مجازی و اینترنت می شنویم و می بینیم نباید رد یا قبول کنیم، ابتدا باید مطالعه کنیم و سپس نظر خود را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید