لزوم گسترش چتر حمایتی بیمه تکمیلی برای پوشش درمان سالمندان


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892027

کامرانی گفت: تکریم سالمندان در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و لازم است اهمیت این موضوع به کودکان و خانواده ها منتقل شود تا شاهد احترام بیشتر به این سرمایه انسانی ارزشمند باشیم. بیش از هر زمان دیگری.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ دکتر احسان کامرانی در جلسه شورای سالمندان استان با اشاره به اهمیت انجام طرح های تحقیقاتی در حوزه سالمندان گفت: لازم است کارهای تحقیقاتی برای شناسایی دلایل افزایش سالمندان انجام شود. جمعیت و کاهش جمعیت فعال و کاهش زاد و ولد در برخی مناطق استان.

وی افزود: میزان سالمندی در هرمزگان رو به افزایش است و تعداد سالمندان در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی استان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت حمایت از سالمندان گفت: سالمندان با توجه به شرایط خاص خود نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی متولیان و خانواده ها هستند.

کامرانی افزود: بیمه هزینه های درمانی سالمندان به ویژه گسترش چتر حمایتی بیمه های تکمیلی و تکمیلی نقش مهمی در رفع دغدغه های این قشر مهم جامعه در جبران هزینه های درمانی آنها دارد.

وی گفت: تامین داروهای مورد نیاز سالمندان و تسهیل دسترسی در این بخش نیازمند توجه ویژه است.

معاون سیاست گذاری، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: تشکیل تیم های ویژه نگهداری از سالمندان و ارائه آموزش های لازم برای نگهداری از سالمندان در منزل نیازمند پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی و مقامات اجرایی مربوطه

وی تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه های گروهی ظرفیت کافی برای ارائه آموزش های مربوط به مراقبت و احترام به سالمندان را دارند که باید رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: تربیت نیروی متخصص سالمند با توجه به جمعیت سالمند بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تکریم سالمندان در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و لازم است اهمیت این موضوع به کودکان و خانواده ها منتقل شود تا شاهد احترام بیشتر به این سرمایه ارزشمند انسانی باشیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید