لزوم یافتن ابزاری برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت

این عضو شورای شهر یزد ادامه داد: متأسفانه معلولان به دلیل نبود جاده مناسب، عدم آموزش مناسب، اشتغال و مشکلات مسکن با محدودیت هایی برای حضور در اجتماع و تجمعات مواجه هستند.

وی افزود: در ایران قانون حمایت از معلولان در سال 1395 به تصویب شورای اسلامی رسید که در قانون جامع حمایت از معلولان ایجاد فرصت های شغلی مناسب، اختصاص سهمیه اشتغال، تسهیلات مسکن ، آگاهی و ذکر آموزش، حمایت قانونی و سازگاری. این است که با رعایت و اجرای چنین قانونی بسیاری از مشکلات جامعه معلولان حل خواهد شد.

حمسی یکی از دلایل عدم اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را کمبود اعتبار از سوی دستگاه های اجرایی عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که در ماده 30 این قانون برنامه و سازمان بودجه موظف است ردیف اعتباری ویژه ای برای اجرا ایجاد کند که باید مورد توجه قرار گیرد و نمایندگان مجلس نیز باید آن را پیگیری و اعتبار بدهند.

با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت در سطح جامعه نباید دغدغه ای در خصوص اشتغال، حمل و نقل و حضور در جامعه داشته باشند، ضمن برشمردن موادی از قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، تعهدات شهرداری در این خصوص به ویژه در دو حوزه مناسب سازی راه ها و امکانات حمل و نقل و پارک ها و گزارشی از اقدامات شهرداری در این زمینه طی سال گذشته ارائه کرد.

همسی گفت: افزایش 25 درصدی بودجه سفارشی سازی، خرید و اضافه شدن 50 دستگاه اتوبوس سفارشی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد در سال جاری، سفارشی سازی 125 ایستگاه اتوبوس در حال انجام در مناطق پنج گانه، خرید مینی بوس سفارشی این فعالیت ها شامل هدف گذاری شده است. تخصیص خدمات به معلولان تحت پوشش انجمن های معلولین و تسریع در مناسب سازی 57 اتوبوس تک خط نابینایان و ناشنوایان در ماه های آینده همراه با فرآیند هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی.

وی تاکید کرد: شهردار یزد در خصوص اجرای بند ۶ و تبصره ۸ قانون درآمد پایدار شهرداری در خصوص معافیت افراد دارای معلولیت در خصوص پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک و همچنین ماده ۴ قانون حمایت از مردم. دارای معلولیت در خصوص صدور مشروط پروانه ساختمان ها و مجتمع ها در کاربری های مختلف نظارت و تاکید بر رعایت قوانین استانداردسازی و ماده 19 قانون مذکور در خصوص معافیت های معین از عوارض معلولان ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید