لغو همه تحریم ها کلید بازگشایی وین است

لغو همه تحریم ها کلید بازگشایی وین است

روز جدید : دولت فعلی آمریکا با بازگشت به توافق هسته ای تصمیم درستی خواهد گرفت. با در نظر گرفتن مزایا و معایب، حفظ توافق چندجانبه به نفع ایران و ایالات متحده است. تحریم‌ها علیه ایران فشار گسترده‌ای بر اقتصاد این کشور وارد کرده و روابط تهران و واشنگتن را بیشتر تخریب کرده و تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش داده است.

با از سرگیری دور هشتم مذاکرات در وین، روند بازسازی توافق هسته ای 2015 وارد مرحله حساسی شده است. برای دستیابی و بازسازی توافق هسته ای، همه ذینفعان باید انعطاف پذیر و وظیفه شناس باشند.

ایران روز دوشنبه با اعلام لغو برخی تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران گفت: لغو آن تحریم‌ها کافی نیست، همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باید توسط آمریکا لغو شود. طبق بندهای معافیت: شرکت های هسته ای بین المللی اکنون می توانند در برنامه هسته ای غیرنظامی ایران همکاری کنند.

واشنگتن می‌گوید اقدام اخیر ایالات متحده، تلاشی برای برقراری صلح و نگه داشتن هر دو طرف بر سر میز مذاکره، گام بزرگی به جلو است، اما مذاکرات اخیر همچنان اختلافات گسترده‌ای بین ایران و ایران در مذاکرات آتی دارد. باقی. با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در دور هشتم مذاکرات در وین به دست آمد، ایالات متحده از مسائل دشوار توافق شده در شورای امنیت سازمان ملل آگاه است و می‌داند که دولت سابق واشنگتن بدون هیچ دلیل منطقی به‌طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت فعلی آمریکا با بازگشت به توافق هسته ای تصمیم درستی خواهد گرفت. با در نظر گرفتن مزایا و معایب، حفظ توافق چندجانبه به نفع ایران و ایالات متحده است. تحریم‌ها علیه ایران فشار گسترده‌ای بر اقتصاد این کشور وارد کرده و روابط تهران و واشنگتن را بیشتر تخریب کرده و تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش داده است.

وضعیت شکننده کنونی نتیجه اقدام آمریکاست و به همین دلیل است که واشنگتن باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند تا شرایط مناسب برای توافق هسته ای ایجاد شود. تحریم های آمریکا بی اثر بوده است.

به گفته کارشناسان و گزارش های مختلف، مذاکرات در وین هفته آینده ادامه خواهد داشت. با وجود همه بحران ها و چالش ها، جامعه بین المللی نیاز به شنیدن خبرهای خوب از وین دارد. هرگونه توافق هسته ای بدون تلاش و مسئولیت صادقانه ایران و آمریکا به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید