لمینت دندان چگونه انجام می شود؟


ساعت: 20:35
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821067

استفاده از لمینت دندان در دندانپزشکی زیبایی یکی از پرطرفدارترین روش های آرایشی دندان است که دانش و آگاهی شما می تواند در انتخاب این روش درمانی بسیار موثر باشد. در این مقاله شما را با درمان لمینت دندان آشنا می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استفاده از لمینت دندان در دندانپزشکی زیبایی یکی از پرطرفدارترین روش های آرایشی دندان است که دانش و آگاهی شما می تواند در انتخاب این روش درمانی بسیار موثر باشد. در این مقاله شما را با درمان لمینت دندان آشنا می کنیم.


لمینت دندان

لمینت دندان در دندانپزشکی زیبایی برای رفع بسیاری از عیوب دندان موثر است، لمینت های مورد استفاده برای این منظور به دو دسته اصلی لمینت های سرامیکی و کامپوزیت طبقه بندی می شوند که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. استفاده از خدمات دندانپزشک حرفه ای به طور موثری درصد موفقیت درمان لمینت را افزایش می دهد، بنابراین با انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران زیبایی دندان های خود را تضمین خواهید کرد.

انتخاب نوع مناسب لمینت برای دندان بستگی به نظر دندانپزشک، وضعیت دهان و دندان شما و همچنین بودجه و هزینه ای که برای این درمان خواهید پرداخت دارد.


لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

لمینت دندان لایه نازکی از سرامیک یا کامپوزیت است که روی مینای دندان قرار می گیرد و لمینت دندان برای درمان بسیاری از عیوب دندانی انتخاب می شود. در این روش درمانی ابتدا دندانپزشک متخصص دندان های فرد را معاینه و معاینه می کند و در صورت وجود شرایط لازم برای درمان با لمینت این روش درمانی و زیباسازی برای تک تک دندان ها انتخاب می شود.

در مرحله دوم دندانپزشک دندان مورد نظر را برای قرار دادن لمینت روی آن آماده می کند که به همین دلیل لازم است مینای دندان را برش دهد. از آنجایی که ضخامت لمینت های مورد استفاده بسیار کم است، میزان برش دندان نیز بسیار کم است. اما در لمیناتورهایی که لومینیرز نامیده می شوند نیازی به تراش دندان نیست. لمینت های کامپوزیت نیاز کمتری به ساییدن دندان ها دارند.

پس از فرم دهی دندان مورد نظر و ساخت لمینت مناسب، عمل گذاشتن لمینت بر روی تک تک دندان ها انجام می شود. با استفاده از چسب مخصوص برای چسباندن لمینت به مینا، استحکامی که لمینت از این طریق پیدا می کند بسیار بالاست و بنابراین می تواند فشار بالایی را روی تک تک دندان ها تحمل کند.


لمینت دندان در چه مواردی استفاده می شود؟

لمینت برای رفع بسیاری از عیوب دندانی به ویژه برای اهداف زیبایی استفاده می شود. برای پنهان کردن شکستگی دندان به راحتی می توان از انواع لمینت استفاده کرد و یا در مورد دندان هایی که تغییر رنگ داده اند و با روش های معمولی مانند سفید کردن دندان قابل بلیچینگ نیستند، لمینت بهترین گزینه است. مهمترین کاربردهای لمینت دندان عبارتند از:

  • اصلاح رنگ دندان در مورد لمینت های دندانی قابل ذکر است که برای لمینت ها می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد به عنوان مثال از رنگ لمینت بسیار سفید می توان استفاده کرد که توصیه می شود برای افرادی که پوست تیره دارند استفاده نشود. زیرا به دندان های فرد حالت مصنوعی می دهد. به دندانپزشک خود اجازه دهید رنگ مناسب را برای لمینت دندان شما انتخاب کند.
  • استفاده از لمینت دندان برای بستن فضاهای بین دندانی سریع ترین راه برای از بین بردن فضاهای بین دندانی استفاده از لمینت های دندانی است. این روش دیگر مانند ارتودنسی وقت گیر نیست و در کوتاه ترین زمان این نقص را برطرف می کند.
  • اصلاح قد و طول تاج دندان یکی از مولفه های زیبایی دندان ها، قد و قد آنهاست. این را می توان به راحتی با کمک لمینت دندان تنظیم کرد.
  • با لمینت می توان به راحتی شکستگی ها و ترک های دندان را پنهان کرد.
  • ..


لمینت دندان


از چه نوع لمینت استفاده کنیم؟

بین لمینت های سرامیکی و کامپوزیت تفاوت هایی وجود دارد که هر کدام را برای استفاده مناسب می کند. مهمترین تفاوت های این دو نوع لمینت عبارتند از:

  • لمینت های کامپوزیت نیاز کمتری به ساییدن دندان ها دارند.
  • لمینت های سرامیکی زیبایی، استحکام و ثبات رنگ بالاتری دارند، این لمینت ها نسبت به نوع کامپوزیت عمر طولانی تری دارند.
  • لمینت های کامپوزیت ارزان تر هستند، این برای کسانی که پول و بودجه کافی ندارند مناسب تر است.

انتخاب نوع مناسب لمینت برای دندان شما بر عهده دندانپزشک متخصص است، او بهترین نوع لمینت را متناسب با دندان شما ارائه می دهد.


فناوری های دیجیتال در درمان لمینت دندان

استفاده از فناوری های دیجیتال در درمان دندان به طور موثر دقت را افزایش می دهد. استفاده از نرم افزار طراحی لبخند برای تحلیل و ایجاد طرح های مناسب لبخند و استفاده از تجهیزات دیجیتال در ساخت ترمیم های دندان مانند لمینت دندان از مزایای استفاده از این فناوری ها می باشد. تنها مراکز معتبر دندانپزشکی از فناوری های دیجیتال برای درمان دندان استفاده کرده اند که رضایت بیشتر بیماران را نیز به دنبال دارد.

دندانپزشکی دکتر سعید کریمی از بهترین روش های دیجیتال برای درمان های مختلف دندان استفاده می کند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دکتر سعید کریمی به نشانی www.drskarimi.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 88888590-021 تماس بگیرید.

با استفاده از خدمات مرکزی معتبر در زمینه لمینت دندان، زیبایی دندان های خود را به مناسب ترین شکل تضمین کنید و از لبخند با دندان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید