لندن خواستار تحریم های شدیدتر علیه پوتین شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا صبح پنجشنبه از کشورهای سراسر جهان خواست تا فشار بر روسیه را افزایش دهند و تحریم ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تشدید کنند.

وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد: «تراس می خواهد فشار تحریم های بین المللی بر روسیه را به دلیل اقداماتش در اوکراین افزایش دهد».

به گزارش تارنمای ریانووستی، تراس که هم اکنون در یک سفر کاری به آمریکا می باشد، روز پنجشنبه در اتاق فکر شورای آتلانتیک در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: «لیز تراس از جهان می خواهد فشار جهانی بر پوتین را افزایش دهد». ما باید روی تحریم‌ها کار کنیم تا فشارها را افزایش دهیم، از جمله ممنوعیت کامل سوئیفت، مسدود کردن تمام دارایی‌های بانکی روسیه و تشویق سایر کشورها به پیوستن.»

این وزارتخانه افزود: “تراس خواستار اقدام خواهد بود.” [روس‌ها] آنها به منابع مالی دسترسی ندارند، نمی توانند صورت حساب های خود را پرداخت کنند، نمی توانند تجارت کنند، بنابراین کشتی های آنها نمی توانند وارد بنادر شوند و هواپیماهای آنها نمی توانند فرود بیایند.

او گفت: «ما باید سخت‌تر برای تامین تسلیحات دفاعی و پاسخ به بحران انسانی رو به وخامت در اوکراین کار کنیم. همه ما این کار را انجام خواهیم داد و این دوره جدید امنیت جهانی را شکل خواهیم داد.»

در همین حال، جان کربی، سخنگوی پنتاگون، هر گونه پیشنهاد برای هواپیماهای جنگنده بیشتر برای اوکراین را خطرناک توصیف کرد و گفت که بهتر است موشک های زمین به هوا در اختیار این کشور قرار گیرد.

روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین این عملیات را “در حمایت از کسانی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند” خواند. به گفته وی، این طرح «خلع سلاح و غیرنظامی کردن اوکراین» است تا تمامی جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به گزارش ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله خواهند کرد و هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی در خطر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید