لوله های آب شرب یاسوج فرسوده شد/ برای رفع مشکل آب یاسوج به وام نیازمندیم


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820411

مدیرعامل آب شهری بویراحمد از مسئولان کمک می خواهد;

رئیس امور آب بویراحمد با بیان اینکه از نمایندگان، استاندار و برنامه و بودجه خواست تا برای مشکلات آب یاسوج به جذب وام توجه کنند، گفت: 200 میلیارد تن وام نیاز داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ؛ این بار در شرف آباد یاسوج ماجرای تکراری شکستگی لوله های آب در شرف آباد یاسوج مطرح شد تا مسئولان آب برای حل مشکل هدر رفت آب تلاش کنند. در یاسوج

در همین راستا شهروندان ساکن شرف آباد علیا در گفت و گو با این پایگاه خبری با بیان اینکه 200 خانوار از ساحل 1 تا 11 زندگی می کنند، گفتند: این خانواده ها با مشکل آب مواجه هستند و پیگیری های مکرر مشکل ما را حل نکرده است. است.

شهروندان افزود: یکی دیگر از مشکلات این نقطه از شهر شکستگی لوله ها است که منجر به هدررفت آب می شود و این ترک ها در کنار کمبودها باعث افزایش مشکلات شهروندان می شود.

شهروندان می گویند: «ما چندین بار در مورد مشکلات آب با ویک تماس گرفته ایم اما هیچکس به ما پاسخی نداده است.

رئیس امور آب شهرستان بویراحمد در گفت و گو با این پایگاه خبری با بیان اینکه 30 درصد شبکه یاسوج فرسوده و دارای زیربنای 15 تا 20 ساله است، گفت: در حال حاضر 30 درصد شبکه یاسوج فرسوده است. وی گفت: امام حسین(ع)، شهر امام علی(ع)، بزرگراه، پالایشگاه، حرم شرف آباد، شرف آباد، بنسنجان که همگی از منبع 5 هزار مترمکعب کشاورزی و 4 حلقه چاه در تنگه کشور تامین می شود. 3 چاه در تنگ. مهریان وجود دارد یعنی آب آنها از چاه های آهکی است که یکی از آنها در تنگه مهریان خشک شده و همچنین حدود 50 تا 60 لیتر در تنگه تا لید دبی مشاهده شده است.

آرمین با بیان اینکه قدمت تاسیسات آبی 15 ساله است و به دلیل تحریم ها چاه، منبع ذخیره و خطوط انتقال جدید راه اندازی نشده است، گفت: برای تولید آب و افزایش ذخایر به اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: در شرف آباد در شبانه روز از ساعت 23 تا اذان صبح آب برای کم آبی بسته می شود و در ظهر آب ذخیره شده در ساعت 12 به کف می رسد و به همین دلیل آب از ساعت 13 بسته می شود. 00 الی 17:00 برای کم آبی بالا بودن سطح شهر با افت فشار کم آبی.

این مقام مسئول با کمک نمایندگان، استاندار و همچنین برنامه و بودجه برای پیگیری و تامین اعتبار 30 درصدی فرسودگی شبکه گفت: برای منطقه شرف آباد و تحت پوشش کشاورزی و همچنین منبع ذخیره سازی، خطوط انتقال نیاز به اعتبار دارند 200 میلیارد تن داریم.

وی گفت: در شهر یاسوج حدود 86 هزار مشترک داریم و منابع ذخیره سازی ما 35 هزار مترمکعب است و حداقل به 35 هزار مترمکعب منابع ذخیره سازی نیازمند اعتبار نیاز داریم.

آرمین با بیان اینکه درخواست وام های ریاست جمهوری صورت گرفته است، گفت: باید تعدادی پمپ باریک از این وام ها تعویض شود تا آلایندگی ها کاهش یابد و با تغییر تجهیزات پیش بینی افزایش آلاینده ها شود.

مدیرعامل آبفای بویراحمد با بیان اینکه چاه تنگ مهریان که خشک شده در تلاش برای حذف است اما تاکنون به دلیل سختی کار در مناقصه شرکت نکرده است، گفت: یا مناطقی که باید توسعه و حذف شوند. و این در مرحله اعزام برای مقابله با مشکلات ضایعات و شکستگی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید