لیست خرید یحیی در ابتدای فصل جواب نداد

یکی از این انتقادات به خریدهای اغلب ناموفق قرمزها مربوط می شود. از روز اول حضورش در پرسپولیس که استوکس و اوساگونا را برعهده گرفت برای بازیکنان زیادی بازی کرد که خیلی از آنها در این تیم نبودند و موفق نشدند. یحیی ممکن است برای این کار بهانه هایی داشته باشد. مثلاً بگویید لیست خرید اصلی او را نگرفته اند یا باشگاه مشکل مالی داشته است. با این حال، چنین خریدهایی سلیقه او را زیر سوال برد. امروز در میانه های لیگ بیست و یکم نقل و انتقالات ابتدای فصل سرخپوشان به همین منوال است. بازیکنانی که یحیی برای پرسپولیس در این تیم گرفت موفق بودند؟

رضا اسدی

مهم ترین و گران قیمت ترین خرید پرسپولیس در ابتدای فصل بود. جذب او تنها به سلیقه فنی یحیی مربوط می شود چرا که محدودیت بودجه ای برای اسدی وجود نداشت. این بازیکن به عنوان هافبک دفاعی به جای احمد نورالهی به خدمت گرفته شد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. در همان زمان که بحث حضور اسد در پرسپولیس داغ بود، خیلی ها به یحیی هشدار دادند که این بازیکن اغلب یک سال در اتریش نیمکت نشین بوده و هیچکس از آمادگی او خبر ندارد، اما اسد به یکی از بهترین ها کشیده شده است. ضعیف ترین بازیکنان قرمزها در نیمه اول. به نظر می رسد گل محمدی هم می خواهد این بازیکن را در نیم فصل دوم حفظ کند و باید دید شرایط او بهتر می شود یا خیر.

علیرضا ابراهیمی

یحیی گل محمدی برای تقویت خط دفاعی تیمش این بازیکن را از گل گهر سیرجان خرید اما در جمع سرخ پوشان به سرنوشت عجیبی دست یافت. تقریبا هیچ فایده ای برای ابراهیمی در نیم فصل نداشت. آنقدر که حتی در یک لحظه عصبانی شد و رفت. با این حال ابراهیمی به تیم بازگشت تا روی نیمکت بنشیند. گل محمدی در دیدار سوپرجام دقایقی در خط حمله به میدان رفت تا مجموعه معجزات همراه با ابراهیمی تکمیل شود.

رضا دهگانی

در ابتدای فصل جذب نساجی شد و به جناحین پرسپولیس پیوست. با این حال طبیعی بود که در این ترافیک زیاد بازی نمی کرد. دگانی به سرعت متوجه این موضوع شد و چهار هفته بعد و قبل از بسته شدن پنجره تابستانی به تراکتور پیوست.

حمد گادل

مهاجم سابق آلومینیوم اراک در حالی مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت که از همان ابتدا ابهاماتی در مورد تطابق سطح فنی این بازیکن با سرخپوشان وجود داشت. خیلی ها معتقد بودند که توانایی های پاکدل برای حضور در تیمی مثل آلومینیوم کافی است اما گل محمدی نادانی پاکدل را نادیده گرفت. به این ترتیب مهاجم جدید سرخ ها بیشتر فصل را روی نیمکت سپری کرد و حتی در زمان بازی هم نتوانست ضربه ای به گل بزند. زمزمه هایی مبنی بر احتمال جدایی پاکدل از پنجره زمستانی شنیده می شد اما به نظر می رسد با توجه به مصدومیت عیسی الحاتیر او همچنان قرمزپوش است.

همه آنها

او مدافعی بود که جذب پدیده مشهد شده بود. نعمتی نسبت به سایر خریدهای ابتدای فصل بیشتر بازی می کرد و گاهاً عملکرد او مورد توجه منتقدان قرار می گرفت. این بازیکن اما چندان هم «غیرعادی» نبود و بعد از پایان دوران جلال حسینی از تردیدها در مورد ساختار دفاعی پرسپولیس کم نکرد. در این فصل خط دفاعی تیم بر دوش جلال بود و هر بار غیبت او محسوس بود.

تاجیکستان

اگرچه در ابتدای فصل وحدت هنانوف و منوچهر صفروف جذب شدند اما روند صدور مجوز تا پایان نیم فصل ادامه داشت. پس برای قضاوت در مورد آنها باید صبور باشید. هنانوف تا اینجای کار کمی بهتر بود اما صفروف از دفاع راست شروع نکرد. در سوپرجام مهدی شیری با وجود حضور دوباره فیکس شد و البته رامین رضایان برای تقویت همین پست راهی پرسپولیس شده است.

دیدگاهتان را بنویسید