لیگ ملت های والیبال افتتاحیه نسل جدید ایران با پیروزی در برزیل/ دیوار چین در اولین پله فرو ریخت!


ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844338

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و چین با پیروزی قاطع تیم ایران شما به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ صبح امروز (چهارشنبه 16 خرداد) در اتاوا و برزیل دور مقدماتی لیگ ملت های 2022 در گروه مردان آغاز شد. در اولین دیدار از گروه اول این رقابت ها و در شهر برزیل دو تیم ملی والیبال ایران و چین به مصاف هم رفتند که شاگردان بهروز عطایی در اولین دیدار با برتری مقابل حریف خود سه امتیاز شیرین را کسب کردند. 3- 1

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ماچا از میلاد عبادی پور (کاپیتان)، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور (لیبرو)، رضا عابدینی، امیرحسین توه تک، محمد طاهر وادی و صابر کاظمی استفاده می کند.

در ابتدای ست اول این دیدار، تیم چین با تیم ایران چرخشی انجام داد اما در ادامه ملی پوشان کشورمان برتری خود را به حریف دیکته کردند و ست را 25 بر 15 به سود خود به پایان رساندند. در این ست میلاد عبادی پور 6 امتیاز حمله را به دست آورد و صابر کاظمی 5 امتیازی شد که سه امتیاز آن با سرویس به دست آمد.

ست دوم با پیروزی چینی ها آغاز شد و این روند با وجود تلاش بازیکنان ایرانی تا پایان ست ادامه یافت و تیم ایران نتیجه این ست را 25 بر 19 واگذار کرد تا دو تیم در تعداد مساوی شوند. از مجموعه ها در ست سوم امتیاز اول به تیم چین رسید اما بازیکنان ایران اجازه ندادند اختلاف امتیاز با حریف بیشتر شود و تیم چین را مهار کنند. امین اسماعیل نژاد نیز در این مجموعه به جای صابر کاظمی ظاهر شد.

در مجموع دو تیم در این ست به مصاف هم رفتند که در نهایت نتیجه این ست حساس 25 بر 22 به سود ایران به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان دو بر صفر از حریف پیش بیفتند. سرویس مرتضی شریفی با سرعت 117 کیلومتر در ساعت در این ست که نتیجه مستقیمی برای تیم ایران داشت مورد توجه کارشناسان قرار گرفت.

ست چهارم برای تیم ایران با سرویس میلاد عبادی پور آغاز شد و تیم ایران با محافظت خوب بازیکنان پنج امتیاز متوالی را کسب کرد. بازیکنان ایران در تمام این ست برتری خود را در زمین حفظ کردند و 25 بر 15 پیروز شدند تا در نهایت آسیایی ها علاوه بر پیروزی قاطع در این ست، سه تک به تک در این شهر برزیل به دست بیاورند.خود را در برزیل با پیروزی مقابل چین

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی در صدر جدول گروه های لیگ ملت ها قرار گرفت و صربستان که قبل از ایران بلغارستان را شکست داده بود به رده دوم جدول صعود کرد. بوروتو ایگلسیاس ریکاردو کوبایی داور اول و رنه کارینا نومی آرژانتینی داور دوم بودند.

تیم های ملی والیبال ایران و چین از سال 2017 تاکنون 10 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که منجر به 9 برد و یک شکست برای ایران شد و با پیروزی امروز تیم والیبال مردان ایران، تعداد بردهای تیم ملی برابر این رقم خورد. کشور دو برابر شد (10). تیم والیبال مردان ایران فردا (پنجشنبه 19 خرداد) بازی نمی کند و در دومین دیدار خود در لیگ ملت های 2022 جمعه 19 خرداد از ساعت 22:30 به وقت تهران به مصاف هلند می رود.


شریفی بهترین گلزن بازی ایران و چین است

مرتضی شریفی با کسب 20 امتیاز عنوان موفق ترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد و در تیم چین نیز دو بازیکن شماره یک. 6 (ژانگ بینگ لانگ) و بازیکن شماره. 22 (ژانگ جینگ یین) با 16 امتیاز بهترین بازیکن این تیم شد.

تیم ملی والیبال ایران در ست های این دیدار در مجموع 94 امتیاز به دست آورد که 48 امتیاز در حمله، 7 امتیاز در دفاع، 14 امتیاز در سرویس و 25 امتیاز از خطاهای بازیکنان چین است. چینی ها در این دیدار نیز در مجموع 77 امتیاز کسب کردند که شامل 46 امتیاز حمله، 6 دفاع، 5 امتیاز سرویس و 22 امتیاز از خطاهای بازیکنان ایران بود.


تست دوپینگ 4 بازیکن ایرانی

در ادامه این دیدار مسئولان آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ از چهار بازیکن تیم ملی والیبال ایران به نام های علی رمضانی، امیرحسین توختک، امیرحسین اسفندیار و صابر کاظمی تست گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید