لیگ ملت های والیبال انتقام توکیو به وقت صوفیه / پیروزی قاطع مقابل کانادا؛ ایران بی رحم!


ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878499

ایران 3 – کانادا صفر; اسماعیل ناد موفق ترین بازیکن زمین شد

تیم ملی والیبال ایران در هشتمین بازی خود در لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۲۲ با نتیجه ۳ بر صفر کانادا را شکست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنجمین روز از هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت های 2022 در گروه مردان امروز (شنبه 13 تیرماه) با شش دیدار در شهرهای کوزون فیلیپین و صوفیه بلغارستان پیگیری می شود.

در چهارمین دیدار امروز که در سالن آرنا آرمات شهر صوفیه برگزار شد، دو تیم ملی والیبال ایران و کانادا به مصاف هم رفتند که شاگردان بهروز عطایی در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 21 و 27 به پیروز شدند. 25 و 25 از 18. آنها به چهارمین برد خود رسیدند.

عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای بازی از مهدی جلوه، امیررضا سرلک، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی پور، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

رقابت دو تیم در لحظات ابتدایی ست اول ادامه داشت اما از امتیاز 12 برای تیم ایران این اختلاف بیش از پیش به 17 امتیاز رسید که تیم والیبال مردان کشورمان چهار امتیاز از کانادا پیش بود. شاگردان جوزفسون کم کم به بازی برگشتند و اختلاف امتیاز با حریف را کاهش دادند. ملی پوشان به بازی سخت خود ادامه دادند و در نهایت ست اول را با نتیجه 25 بر 21 به سود خود به پایان رساندند.

تیم ایران ست دوم را با قدرت آغاز کرد و نتایج به وقت استراحت فنی نزدیک شد. عطایی از بازیکنانش دعوت کرد تا در بازی دقت بیشتری داشته باشند. رقابت دو تیم تا جایی ادامه یافت که عدد 25 به هم نزدیک شد و در نهایت برنده ست دوم تیم ملی کشورمان با نتیجه 27 بر 25 برنده شد.

در آمار ارائه شده توسط ست دوم، محمد طاهر وادی یکی از بازیکنانی بود که 63 درصد در عرصه های مختلف به خصوص دو و سه موفق بود. مرتضی شریفی، علی رمضانی و بردیا سعادت به درخواست بهروز عطایی وارد ست دوم شدند.

ست سوم با تجربه تیم ملی با تنش کمتر و اختلاف امتیاز بیشتر به سود ایران به پایان رسید تا کشورمان پنجمین پیروزی تاریخ را مقابل تیم ملی کانادا تجربه کند.

حملات بیشتر، امتیاز گرفتن از اشتباهات فردی حریف، عملکرد بهتر در دریافت ها و مبارزه از نکات مهم این دیدار بود. بهروز عطایی در این بازی از حضور بازیکنان جوانی چون امیررضا سرلک که 21 سال سن دارد نیز بهره می برد.

اریک لوپکی، جکسون هاو، جوزف اسکلیتر، استفن مار، پیرسون اشچنکو، برت والش بازیکنان منطقه 1 تا 6 کانادا بودند و بنجامین جوزفسون سرمربی تیم بود.

کولادو فابریک از فرانسه به عنوان داور اول و آلدر لازلو از مجارستان به عنوان داور دوم قضاوت کردند.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز در آرمات صوفیه این دیدار را تماشا کرد.

این دیدار دهمین بازی رسمی دو تیم در تاریخ است که کانادا در 9 بازی قبلی 5 بار پیروز شده و نتیجه 4 دیدار به سود تیم ملی والیبال ایران به پایان رسیده است که کشورمان با 5 پیروزی به پیروزی رسیده است.

تیم ملی والیبال کانادا مدال برنز آخرین دوره لیگ جهانی (2017) و قهرمانی منطقه نورسکا را در کارنامه افتخاری خود دارد.

آخرین بازی دو تیم در مرحله مقدماتی بازی های المپیک توکیو بود که تیم ایران با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کانادا شد و ملی پوشان با این برد شکست توکیو را جبران کردند.


* اسماعیل نژاد ارزشمندترین بازیکن ایران مقابل کانادا است

امین اسماعیل نژاد در دیدار مقابل کانادا در پنجمین روز از هفته دوم لیگ ملت ها عنوان برترین گلزن ایران را به دست آورد.

استفان مار با 18 امتیاز عنوان موفق ترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد و امین اسماعیل نژاد با 15 امتیاز بهترین بازیکن تیم ایران بود.

تیم ملی والیبال ایران نیز در مجموع 77 امتیاز در ست های این دیدار به دست آورد که به ترتیب 40 امتیاز در حمله، چهار امتیاز در دفاع، چهار امتیاز در سرویس و 29 امتیاز از خطاهای بازیکنان کانادا بود.

نماینده آرورا لند (کانادا) نیز در مجموع ست های این دیدار 64 امتیاز کسب کرد که شامل 40 امتیاز حمله، 3 دفاع، 4 امتیاز سرویس و 17 امتیاز خطای بازیکنان تیم ایران بود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید