ماجرای اختلاس از بودجه صندوق ذخیره فرهنگیان چه بود؟

ماجرای اختلاس از بودجه صندوق ذخیره فرهنگیان چه بود؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نتیجه رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان را روشن کرد.

آیا دولت بدهی های میلیاردی به صندوق فرهنگیان را پرداخت می کند؟
کاسم احمدی لاشکی معاون پرورشی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین اقدامات رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم پرداخت سهم دولت در این صندوق گفت: با این حال برنامه دوم توسعه به وضوح مشخص است. در ماده 63 آمده است که مهمترین منابع مالی این موسسه از طریق واریز ماهیانه حداکثر 5 درصد حقوق و غرامت مستمر فرهنگیان صندوق و کمک های دولتی معادل سپرده فرهنگیان صندوق می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر دولت هزار و 645 میلیارد تن بدهی دارد، پیشنهاداتی هم داریم که از طریق آن می توانیم این بدهی ها را جبران کنیم. در صورت اتخاذ تصمیمات نهایی در تلفیق بودجه، پیشنهادات بازپرداخت بدهی های دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان ابلاغ می شود. در هر صورت دولت باید بدهی خود را بپردازد.

آیا پول مالباختگان به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز شده است؟
احمدی لاشکی درباره برخورد با متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان و افراد متخلف به آن، گفت: در مجلس دهم با جمع آوری 200 امضا، بازرسی از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شد. برخی بازگردانده شدند، برخی دیگر مورد بررسی قرار گرفتند و برخی به دادگاه و زندان منتقل شدند. کار قضایی در این زمینه نیز ادامه دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چه تعداد از پول های اختلاس شده مسترد و چه تعداد از متخلفان روانه زندان شدند؟ وی گفت: عدد دقیقی ندارم اما پول برگشت داده شده و تعدادی از متخلفان زندانی شده اند.

برنامه ریزی برای رتبه بندی معلمان در دست هیئت امنا
وی در تشریح تکلیف رتبه بندی معلمان و اجرای آن بیان کرد: طرح رتبه بندی فرهنگیان در تاریخ 5 آذرماه تقدیم هیات امنای مجلس شورای اسلامی شد و منتظر نظر هیات امنا هستیم و در این مدت سکوت نکرده ایم. .

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در بند هفتم آیین نامه رتبه بندی که آخرین بند است، اعلام شده است که با هماهنگی دو دستگاه «سازمان برنامه-بودجه» و «سازمان استخدامی» آیین نامه را اعمال خواهیم کرد. و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی. و تشکیل کمیته آموزشی.

احمدی لاشکی گفت: بررسی این موضوع را زودتر شروع کردیم و اکنون دوستان به نمایندگی از آقای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش مشغول کار هستند. ما اعلام کرده ایم که تا حدودی کارمان را آماده کرده ایم.

احمدی لکشی در پاسخ به این سوال که این انتقاد از سوی برخی کارشناسان مبنی بر کاهش بودجه آموزش و پرورش و اضافه شدن آن به بودجه سایر نهادها مطرح شده است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ او گفت: «ما این را نمی‌پذیریم زیرا شما خودتان تحصیل می‌کنید.

وی افزود: هر چند حرف ما این است که بودجه وزارت آموزش و پرورش بیش از این باشد، اما اینطور نیست که بودجه این وزارتخانه را نهادها و سازمان های دیگر بگیرند. با این حال، دستگاه های دیگر نیز کار و طراحی خاص خود را دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: ما نیز با همین رویه بودجه خود را دریافت می کنیم، اما انتظار داریم با توجه به مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه است و این مشکلات ریشه ای دارد، باید شاهد تنظیم بودجه برای آموزش و پرورش باشیم. این وزارتخانه مهم باید قوی‌تر و بهتر شود، اما اینکه بودجه آموزش و پرورش کم شده و در جای دیگری داده شده است قطعا کذب است.

دیدگاهتان را بنویسید