ماجرای استعفای شهردار شاهین شهر چیست؟ / شورای ششم در اولین آزمون شکست خورد

ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785697

شاهین شهر، شهری که از بی ثباتی مدیریتی رنج می برد.

شاهین شهر، شهری که در سال های اخیر دچار ناپایداری شهری شده است چرا که با توجه به معیارهای لازم برای انتخاب مدیر صحیح و مدیریت شهری مانند شاهین شهر که روزگاری شهر محسوب می شد، مدیری موثر، توانمند، متعهد و دلسوز به خود ندیده است. علم، فرهنگ، خلاقیت و زیباترین شهر رعایت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ شهردار شاهین شهر استعفا داد زمزمه این خبر چند روزی در برخی محافل به نقل از علی صالحی تبار، یکی از اعضای شورای شهر که در هیئت رئیسه شورای شهر نیز استعفا داد، شنیده می شد.

* اعتمادی که باعث بی اعتمادی شد

علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهر در گفت و گو با صاحب نیوز با تایید اینکه دلیل استعفای مسعود عارفیان شهردار شاهین شهر، شغل جدید عارفیان بوده است، افزود: پس از مدتی در سال 1395، شهردار شاهین شهر از سمت خود برکنار شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا اتفاقات گذشته باید در این دوره از شورا تکرار شود، گفت: شورای دوره ششم برای جبران بی ثباتی مدیریت شهری در دوره قبل شورا از بین گزینه هایی که اعلام آمادگی کردند تصمیم گرفت و برنامه های خود را به این شورا ارائه کرد. شورا، چه به نیروهای بومی شهر و چه فردی که در بدنه شهرداری شاهین شهر بزرگ شده و با نقاط قوت و ضعف آن آشناست، اما متاسفانه این اعتماد باعث بی اعتمادی شده است.

* استعفای مسعود عارفیان در جلسه فوق العاده شورای شهر پذیرفته شد

روابط عمومی شورای اسلامی شهر شاهین شهر شب گذشته از پذیرفته شدن استعفای شهردار شاهین شهر خبر داد و اظهار داشت: جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر شاهین شهر که عصر جمعه 28 آبان ماه در خصوص استعفای آقای مهندس شاهین شهر تشکیل شد. مسعود عارفیان شاهین شهر در سالن اجتماعات برگزار شد.

مسعود عارفیان که در صحن شورای اسلامی حضور یافت با ارزیابی همکاری اعضای شورای اسلامی در این مدت با بیان اینکه نمی توانم به عنوان شهردار به خدمت به شهر و شهروندان ادامه دهم، اظهار داشت: در این مدت به عنوان شهردار نمی توانم به شهر و شهروندان خدمت کنم. وی خواستار استعفای خود شد اما در نهایت اعضا با استعفای وی موافقت کردند و سپس آقای کیانوش کیانی (معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی شهردار) به عنوان سرپرست شهرداری شاهین شهر انتخاب شد.

* شاهین شهر از بی ثباتی مدیریت شهری رنج می برد

این خبر ضربه مهلکی بر پیکر مجموعه مدیریت شهری شاهین شهر وارد کرد، شهری که در سال های اخیر دچار بی ثباتی مدیریت شهری شده است چرا که مدیری کارآمد، توانمند، متعهد و دلسوز ندیده است و معیارها و استانداردهایی لازم نیست. مدیری شایسته برای اداره شهری مثل شاهین شهر که روزگاری به شهر علم و فرهنگ و خلاقیت و زیباترین شهر شهرت داشت انتخاب شود. در مقابل، این عناوین گامی رو به جلو برای برخی افراد برای رسیدن به موقعیت های بالاتر است. کسانی که به هر قیمتی سعی می کنند عنوانی را در کنار نام خود قرار دهند تا پست های بزرگ تری را اشغال کنند و نمونه های زیادی از این دست وجود دارد.

و من می خواهم یک نهاد یا نهاد ناظر خوب داشته باشم و از چنین افرادی جلوگیری کنم که وقتی به موقعیتی می رسند به جای اینکه فکر کنند و تلاش کنند گروه تحت کنترل خود را بالا ببرند به آن متعهد و وفادار نباشند و آرزوی موقعیت دیگری را داشته باشند. فکر می کند به محض خشک نشدن اصل حکم مسئولیت، به محض دریافت پیشنهاد پست جدید، تعهد خود به این مسئولیت را نادیده می گیرند و به آن پشت می کنند. چرا که به زودی فراموش کردند که در پیشگاه خدا و کلام الله مجید و در حضور جمع کثیری از مردم و خادمان شهر و استان با وام گرفتن از بیانات مردم این شهر چه وعده هایی را به مردم این شهر داده بودند. رهبر معظم انقلاب.

* شاهین شهر شایسته عنوان زیباترین و مدرن ترین شهر فرهنگی و اسلامی است

به هر حال شورای ششم در اولین آزمون خود شکست خورد. شهر را در کنار نام شاهین شهر بشنوید و آن را کاملا لمس کنید زیرا شاهین شهر شایسته عنوان زیباترین و مدرن ترین شهر فرهنگی و اسلامی استان و کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید