ماجرای تکراری عقب ماندگی شهرداری در فضای شهری/ خبری از حال و هوای جشن انقلاب در اهواز نیست.

همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم قم در دی ماه امسال با اشاره به موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف فرمودند: جمهوری اسلامی دستاوردهای مهمی در عرصه های مختلف دارد، وقتی بیان می کنند. مشکلات، آنها متوجه این موفقیت ها نمی شوند.” بیانات رهبر معظم انقلاب را می توان درخواست ایشان برای چهل و سومین سالگرد انقلاب دانست، درخواستی که به نظر می رسد مورد توجه همه نهادها و دستگاه های مردمی با ظرفیت از جمله شهرداری ها به عنوان یکی از توانمندترین سازمان های شهری قرار گیرد. تبلیغات

ایام دهه مبارک فجر همیشه جلوه ای از یک عید ملی برای مردم بوده و ما عادت کرده ایم جلوه های این عید را در شهر، روستا، محله، مدرسه، محل کار، بازار و… ببینیم، اما این در روزهایی که در اهواز قدم می زنید، خبری از این زمانه و فضای شهری نیست.

امروز 13 بهمن دومین روز از دهه مبارک فجر است و انتظار می رفت شهر اهواز هم اکنون نماد ایام الله دهه فجر باشد و شاهد فضاسازی شهری در این زمینه باشیم.

کمترین کاری که شهرداری اهواز و سایر دستگاه های مرتبط در ایام الله دهه فجر می توانستند انجام دهند فضای شهری است که می توان گفت در مناسبت های مختلف توسط فضای شهری رها شده است.

به نظر می رسد سابقه تکراری عقب ماندگی شهر اهواز به مناسبت های مختلف رسیده و همچنان ادامه دارد و این مشکل به این زودی ها حل نخواهد شد.

در این روزها که ملت شریف ایران و کشور عزیزمان در این مرز و بوم تحت فشار شدید دشمنان قرار دارند و استکبار و استکبار از هر ابزاری برای ضربه زدن به ملت چه در عرصه اقتصادی، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اجتماعی استفاده می کنند، باید همگام با مقام معظم رهبری باشد، وی بیش از پیش سعی در تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران داشت. چه خوب که شهردار و شهرداری با شور و اشتیاق در برگزاری فضای شهر به تشریح دستاوردهای مختلف کشورمان در زمینه های فنی، علمی، فرهنگی، نظامی و … پرداختند و محصولات خود را در بیلبوردها و نمایش های شهری به نمایش گذاشتند.

جای نمایش دستاوردهای نظام در این 43 سال در فضاهای شهری در ابتدای دهه فجر در اهواز خالی است، موضوعی که امیدواریم تا یکی دو روز آینده در دستور کار قرار گیرد و چهره جامعه را تغییر دهد. فضای تبلیغاتی شهر

متاسفانه علیرغم اینکه شهرداری اهواز می تواند در زمینه فضای شهری در این حوزه اقدام کند و با توجه به اینکه استان خوزستان نماد دستاوردهای انقلاب است و فرصت های زیادی برای استفاده در این حوزه دارد و می تواند مردم را همراهی کنند باید جشن باشکوه تری از انقلاب اسلامی در ایران برگزار کنند اما به نظر می رسد همتی نباید اهمیت این ایام را توضیح دهد.

با گشت و گذار در نقاط مختلف شهر می بینیم که نه خبری از عناصر جشن انقلاب است و نه از حکاکی و نصب پرچم و نه خبری از فضای شهری دهه فجر برای تبیین دستاوردهای انقلاب. . در برخی از خیابان های اصلی شهر بیلبوردها و بیلبوردهایی برای تبلیغات دیگر نصب شده است که می تواند برای مدت کوتاهی از ظرفیت این مقاطع برای تبیین دستاوردهای کشورمان در جشن انقلاب استفاده کند.

برای ردیابی این رخوت در فضای شهری دهه فجر که نشان از عملکرد ضعیف شهرداری اهواز در این روزها دارد با امینی شهردار اصفهان اهواز تماس گرفتیم که پاسخگوی تماس خبرنگار ما نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید