ماجرای جدایی اسکوچیچ و حضور سرمربی منچستریونایتد در تیم ملی

ماجرای جدایی اسکوچیچ و حضور سرمربی منچستریونایتد در تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در مسیر رسیدن به سریع ترین جام جهانی؛ شاگردان دراگان اسکوچیچ که از دور اول مقدماتی جام جهانی جان سالم به در بردند، از زمان ورود دراگان به فوتبال ملی شکست نخورده اند و اکنون در گروه اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امتیاز کافی برای صعود به قله کسب کرده اند. سریع ترین. در تاریخ فوتبال ایران را برای جام جهانی بشناسید.

این در صورتی اتفاق می افتد که ایران در هفتم باخمن عراق را در تهران شکست دهد. با توجه به فرم بازیکنان تیم ملی و البته شرایط تیم ملی عراق، این امر دور از دسترس نیست. اما با وجود عملکرد خوب اسکوگری عملکرد پس از سرمربیگری تیم ملی ایران، هنوز بسیاری او را محدودیت تیم ملی فوتبال ایران نمی دانند و معتقدند تیم ملی باید به دنبال مربیان کاریزماتیک تری باشد.

در حال حاضر در ماجرای اختلاف دراگان با مهدی طارمی، بسیاری از چهره های مطرح فوتبال ایران از جمله علی دایی از مهدی طارمی حمایت کرده و گفته اند دراگان نمی تواند درباره تاکتیک های بازیکنان ایرانی اظهار نظر کند.

علیرغم انتقادات از سرمربی کروات، دستاورد فنی دراگان مثال زدنی است. او بدون شکست تیم ملی را به گروه اول مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا رساند و علاوه بر ثبت بیشترین بردهای متوالی در تاریخ فوتبال ملی ایران، این فرصت را هم دارد که با این ایرانی راهی جام جهانی شود. تیم ملی. خودم دراگان در آستانه اتفاق مهمی قرار دارد که هنوز خیلی ها می گویند روزهای پایانی حضورش در فوتبال ایران را سپری می کند و تیم ملی با مربی صاحب نامی راهی جام جهانی قطر می شود.

البته این اولین بار نیست که فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ همکاری نمی کند. او یک بار با چنین چالش جدی روبرو شد. ماجرا از این قرار است که تیم ملی با سرمربی گران قیمت بلژیکی مارک ویلموتس در مرحله اول در آستانه حذف از مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار داشت. عدم انعقاد قرارداد از یک سو و قرارداد سخت این مربی بلژیکی از سوی دیگر انتقادات روزافزونی را به مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب این مربی برانگیخته است. ویلموتس در پایان حاضر به همکاری با ایران نشد و تاج را مردی شریف خواند و از فیفا شکایت کرد و 6 میلیون یورو غرامت طلب کرد. مهدی تاج سرمربی شریف همچنان با فدراسیون فوتبال ایران مبارزه می کند و رای نهایی که گفته می شود یک سوم غرامت پرداخت خواهد شد در آینده نزدیک موعد مقرر است. پس از ویلموتس و در شرایطی که بسیاری معتقد بودند سکان هدایت تیم ملی به یک مربی ایرانی سپرده می شود، دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در دوره حیدر بهاروند معرفی شد. انتخاب دراگان با واکنش های منفی بسیاری روبرو شد و به غیر از چند سلبریتی که او را منتخب آقازاده و مافیا معرفی کردند، بسیاری سطح فنی کرواسی را در حد تیم ملی ایران نمی دانستند.

اما دراگان کار خود را با تیم ملی ایران آغاز کرد و در کمال تعجب حریفان، یکی پس از دیگری با تیم ملی پیروز شد و توانست هدایت تیم ملی ایران را که در آستانه حذف از جام جهانی قرار داشت، بر عهده بگیرد. . مدارک تحصیلی با ویلموتس صعود به آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی.

در آن زمان گفته می شد که با توجه به تمدید مرحله ای قرارداد دراگان با فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال که اکنون رئیسی دارد و شهاب عزیزی هادم را انتخاب کرده است، با اسکوچیچ همکاری نخواهد کرد و یک مربی برجسته خارجی به آن اضافه خواهد شد. به تیم ملی . .

بر اساس اطلاعات دریافتی از شارک، مشخص شد که پرونده چهار مربی خارجی در آن زمان روی میز رئیس فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری برای جایگزینی دراگان اسکوچیچ قرار دارد. نکته اینجا دیدن دو چهره آشناست: اولی رالف رنگنیک و دومی کارلوس کی روش. نکته جالب اینکه در آن زمان فشار زیادی بر فدراسیون فوتبال برای مذاکره مجدد با کارلوس کی روش برای بازگشت به ایران وجود داشت و سرمربی برکنار شده از سوی کلمبیا در لیست افرادی بود که باید سرمربی این تیم می شد. تیم ملی ایران بعد از حضورش کوتاه مدت اسکاتلندی باشید; اما مهم ترین موضوع پیشنهاد رنگنیک سرمربی فعلی منچستریونایتد به فدراسیون فوتبال ایران بود. یکی از افرادی که باید سرمربی جدید فدراسیون فوتبال ایران را معرفی می کرد با پرونده رانکنیک به میدان آمد. وی شرایط این مربی آلمانی را نیز فاش کرد و حتی به ارقام و ارقام پرداخت. پیشنهادی که برای رالف رنگنیک به فدراسیون فوتبال ایران شد، قراردادی چهار ساله به ارزش سالیانه نزدیک به 3 میلیون دلار منهای دستمزد مربیان بود.

در واقع با احتساب دستمزد مربیان، ادعا می شد رنگنیک با 4 میلیون دلار در سال هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت. اما بند اصلی این پیشنهاد این بود که هیچ شرطی وجود نداشته باشد و صرف نظر از اینکه ایران به جام جهانی می رود یا خیر، اعتبار این قرارداد چهار سال است و از سوی فدراسیون فوتبال ایران قابل فسخ نیست. البته سرمربی فعلی منچستریونایتد در شرایطی به فوتبال ایران پیشنهاد شده است که هیچ گاه کار به مذاکره مستقیم منتهی نشده است چرا که رئیس فدراسیون فوتبال ایران با وجود تذکرات دیگران، قرارداد اسکوچیچ را تمدید کرد و به آن پایبند بود. تا پایان مرحله گزینش ظاهراً مشاوران رئیس فدراسیون فوتبال به او هشدار داده اند که اگر یک درصد ایران نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند، ریسک صعود ایران به جام جهانی را نپذیرد و یک مربی سرشناس خارجی جذب کند. او پیروز خواهد شد با وجود چنین بحث هایی، ریسک فدراسیون فوتبال ایران قبلاً برآورده شده است و دراگان با رقمی بسیار کمتر از رانکنیک آلمان، ایران را به جام جهانی می رساند. سوالی که پیشنهاد سرمربی فعلی منچستریونایتد برای فوتبال ایران را به واقعیت تبدیل می کند رقمی است که می توان ادعا کرد با سه تا چهار میلیون دلار می توان او را به ایران آورد. طبق گزارش روزنامه های انگلیسی، رنگنیک برای قراردادی 6 ماهه از منچستریونایتد 10 میلیون یورو درخواست کرده است. البته با توجه به اوقات فراغتی که یک مربی برای حضور در تیم ملی دارد، می توان رقم پیشنهادی را توجیه کرد، اما پذیرش این گفته و رقم مورد نظر رانکیک کمی دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید