ماجرای درگیری قطار مشهد – اهواز + جزئیات

ماجرای درگیری قطار مشهد – اهواز + جزئیات

روز جدید طی روزهای اخیر اخبار و فیلم های متعددی در فضای مجازی و خبرگزاری ها منتشر شده است که از درگیری مسافران و کارکنان قطار مشهد – اهواز با عوامل گاز اشک آور به سمت مسافران صحبت می کند.

در چند روز گذشته ویدئوها و اخبار متعددی در فضای مجازی و خبرگزاری ها منتشر شده است که از درگیری مسافران و کارکنان قطار مشهد – اهواز و استفاده پرسنل از اسپری فلفل خبر می دهد.

خبرنگار فارس با یکی از سرنشینان این قطار که در فیلم منتشر شده تحت اسپری فلفل قرار گرفته گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

ساعت حرکت قطار مشهد به اهواز در بلیت های صادر شده ساعت 1 بامداد اعلام شده بود، اما به گفته مسئولان قطار و راه آهن مشهد، به دلیل نقص فنی قطار و مشکل برق، ساعت 2 بامداد ایستگاه مشهد را ترک کردیم. با یک ساعت تاخیر .

هنوز به ایستگاه سمنان نرسیده بودیم که در سالن شماره 4 و بخشی از سالن شماره 5 که مسافران جلسات قرآن یکی از مساجد شهر دزفول بودند، هوا بسیار گرم شد که متوجه شدیم هوا تهویه مطبوع خاموش شد

این موضوع را به استاد قطار اطلاع دادیم و ایشان با کمال احترام قول پیگیری و رفع مشکل در ایستگاه تهران را دادند.

ساعت دو بعد از ظهر کارکنان راه آهن پس از اقامه نماز در ایستگاه تهران، مشکل سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده قطار را برطرف کردند و پس از اعلام رفع عیب، قطار حرکت کرد.

حدود نیم ساعت بعد از حرکت قطار متوجه شدیم که سیستم خنک کننده در همان دو واگن دوباره خاموش شده و موضوع به اطلاع راهبری قطار که اتفاقا از ایستگاه تهران منتقل شده است، رسیده است.

فرمانده قطار درخواست اعزام نماینده مسافر از کابین چهارم و پنجم به همراه عامل قطار برای بررسی ایراد را داشت و بنا به درخواست ایشان آقای حاجی خلف به عنوان نماینده مسافر به همراه عامل قطار اعزام شدند.

به همراه چند مسافر دیگر که همگی از اعضای جلسه قرآن بودند، در رستوران قطار به همراه راهبر قطار اقامت داشتیم و بعد از حدود یک ربع با آقای حاجی خلف تماس گرفتند تا نتیجه را پیگیری کنند و وی اعلام کرد که این مشکل طبق اظهارات فرمانده قطار حل نخواهد شد.

وی پس از گزارش نتیجه به فرمانده قطار با لحنی خشونت آمیز و تمسخر آمیز اعلام کرد: برو هوای خنکی برایت فرستادم.

پس از بیان این سخنان رئیس قطار، مسافران اعتراض کردند و خواستار رسیدگی به موضوع شدند و متأسفانه استاد قطار با چند کلمه سعی کرد فضا را متشنج کند.

مشکل به سالن های دیگر هم رسید

نزدیک ایستگاه قم بودیم که استاد قطار و برقکار برای تعمیر سیستم خنک کننده آمدند و ما که شاهد ماجرا بودیم متوجه شدیم که استاد قطار از او می خواهد کاری کند که کارمند قطار مقابل انجام می دهد و او از انجام آن سرباز می زند. .

به دلیل برآورده نشدن درخواستش، ارباب قطار با برقکار درگیر شد و او را مجبور به اجابت درخواستش کرد و از همان لحظه کابین های دیگری غیر از کابین ما وارد سیستم خنک کننده شد. قطع کردن

پس از آن هر 15 دقیقه قطار در هر موقعیت خاموش می شد و در نتیجه سیستم خنک کننده قطار به مدت 10 دقیقه از کار می افتاد.

پس از تماس با شرکت متولی و مدیر قطار مشهد-اهواز، آنها اعلام کردند که مشکل باید توسط فرمانده قطار نوشته شود تا مبلغی از بهای بلیت به عنوان خسارت عودت داده شود، اما فرمانده قطار از انجام این کار خودداری کرد. استفاده از کلمات اشتباه

پس از این حادثه به دلیل تنش جو، درگیری لفظی کوتاهی بین مسافران و فرمانده قطار رخ داد که خوشبختانه به پایان رسید.

پس از وصل یک ژنراتور در ایستگاه دورود، تمامی مشکلات سیستم برق و سرمایش برطرف شد و شاهد هیچ شکایت و اعتراضی از سوی مسافران و حتی دریافت گزارش پرداخت خسارت از شرکت متولی نبودیم.

اسپری فلفل و بیهوشی یکی از سرنشینان

در ایستگاه بیشه در حال صحبت با دو همسفر بودم که متوجه حضور دو مامور درجه دار بدون برچسب و یک سرباز در سالن قطار شدم.

ماموران قصد داشتند یکی از نوجوانان را که یکی از همراهان ما بود از جلسه قرآن ببرند که علت بردن او و سفرمان را جویا شدیم.

به جای توضیح و یا بیان دلیل بردن این نوجوان اقدام به پاشیدن اسپری فلفل به صورت ما کردند و آقای حاجی خلف که ایشان نیز جانباز و معاف از دوران دفاع مقدس هستند متأسفانه پس از این حادثه بر اثر اسپری فلفل از دنیا رفت. استنشاق .

ماموران و چند مسافر دیگر با دستبند و پابند کانکس 5 را پایین آوردند و درهای کانکس را قفل کردند. از آنها خواستم که دست هایم را باز کنند و اجازه دهند به سراغ همسفرم که حالش بد بود بروم. توسط ماموری با اسپری فلفل مواجه شدم.

به دلیل قفل شدن درهای سالن چند نفر مسموم شدند و متاسفانه یکی از سربازان از پایین قطار سعی کرد با باتوم شیشه هایی را که زندانیان برای کمک به آنجا آمده بودند بشکند.

پس از رسیدن به ایستگاه اندیمشک، بنده و چند نفر دیگر را که به عنوان راهزن به پلیس معرفی شده بودند، دستبند زدند و توسط پلیس آن شهر به کلانتری منتقل شدیم.

با وساطت مسئولان شهرستان آزاد تعدادی از مسافران به دلیل شرایط و مسمومیت در بیمارستان بستری شدند و یکی دو نفر از آنها همچنان در بیمارستان دزفول بستری هستند.

به عنوان یکی از مسافران این قطار که جز رفع مشکل سیستم سرمایشی قطار و داشتن سفری راحت درخواستی نداشتم، از مسئولان راه آهن کشور، وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط درخواست رسیدگی دارم. انصافاً با این مشکل، زیرا این مشکل قابل حل بوده و به دور از هرگونه تشنج و عوارض جانبی به راحتی قابل حل است.

اطلاعیه راه آهن کشور

روابط عمومی راه آهن در این خصوص توضیحی صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: با پوزش از مسافران محترم قطار مذکور بابت حادثه، مراتب به شرکت حمل و نقل مالک این قطار اعلام شده و به اطلاع شرکت های مسافربری و این می رساند. شرکت با وجود مشکلات خود را موظف به ارائه خدمات مطلوب به مسافران محترم می دانند.

طبق دستورالعمل مربوطه تمامی مسافران این قطار می توانند 50 درصد قیمت بلیت روز گذشته خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید