ماجرای دعوای کلیباف با بیل مکانیکی چیست؟

سابقه دعوای کلیباف با چیست

روز جدید رسانه های انقلابی مدعی هستند که رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تذکر مکرر به معاون وزیر امور خارجه درباره جزئیات مذاکرات وین و همچنین عدم اطلاع رسانی مجلس در آستانه توافق یا عدم توافق با گروه 1+4، تصویب شده است. در مورد شکایات، از مذاکره کننده ارشد دولت گرفته تا مقامات عالی رتبه.

با وجود توئیت های خوش بینانه آقای اولیانف در هفته گذشته و جنگ روسیه علیه اوکراین و تحریم های گسترده جهانی علیه روسیه، به نظر می رسد مذاکرات هسته ای این هفته خوب پیش نمی رود. به شکست نزدیک باشید.

اما آنچه به آن خواهیم پرداخت، انتقاد و نارضایتی نمایندگان مجلس انقلاب از تیم مذاکره کننده است که چرا بیل مکانیکی در جریان مذاکرات به نمایندگان اطلاع نداده است.

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز دوشنبه با اشاره به حضور حسین امیرعبدالهیان در جلسه کمیسیون گفت: خطوط قرمز نظام در مذاکرات هم در مورد دستاوردهای هسته ای و هم برای قانون باید مورد توجه قرار گیرد. اقدام برای رفع تحریم ها باید در نظر گرفته شود.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز در خصوص این دیدار به رسانه ها گفت: در این جلسه نکات و انتقادات وزیر امور خارجه را ابلاغ کردیم. البته ما به عنوان مجلس در بحث اجرا دخالت نمی کنیم و نقشی در مذاکرات نداریم و این بر عهده دولت و تیم مذاکره کننده است.

اگرچه جزئیات بیشتری منتشر نشده است، اما به نظر می رسد برخی از اعضای این کمیته از ابراهیم رئیسی وزیر امور خارجه به دلیل عدم اطلاع مجلس از مذاکرات و پیگیری نمایندگان مجلس از رسانه ها انتقاد کرده اند. ?

رسانه های انقلابی مدعی شده اند که رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تذکر مکرر به معاون وزیر امور خارجه در خصوص جزئیات مذاکرات وین و عدم اطلاع رسانی مجلس در آستانه توافق یا عدم توافق با گروه 1+5، به تصویب رسیده است. شکایات وی توسط مذاکره کننده ارشد دولت از مقامات عالی رتبه.

این رسانه ادامه داد: علی باقری معتقد است گزارش های محرمانه وی از روند مذاکرات از مجلس شورای اسلامی درز می کند و به همین دلیل تیم مذاکره کننده هسته ای مجلس را مورد توجه قرار نمی دهد. گفته می شود باقری معتقد است مجلس شاخه ای از مذاکرات هسته ای است و دولت باید همه اقدامات را مستقل از مجلس انجام دهد.

همه این انتقادات و جنجال ها در حالی مطرح می شود که بسیاری از تحلیلگران می گویند مذاکرات به شکست نزدیک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید