ماجرای روزی که مهاجم استقلال به جای پرسپولیس آبی پوش شد

ماجرای روزی که مهاجم استقلال به جای پرسپولیس آبی پوش شد

از زمانی که یحیی گل محمدی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت، این باشگاه چندین بار برای جذب پیمان بابایی، مهاجم فعلی استقلال تلاش کرد اما موفق به جذب این بازیکن نشد.

یحیی در نیم فصل سال قبل تلاش زیادی برای آوردن بابایی به پرسپولیس داشت اما با مخالفت مدیران تراکتورسازی و زنوزی مالک آن باشگاه مواجه شد. مالک تراکتورسازی که رابطه خوبی با پرسپولیس و هواداران این تیم ندارد، اعلام کرده تحت هیچ شرایطی حاضر نیست ستاره تیمش را به پرسپولیس بدهد. همین مشکل باعث شد تا ورود بابایی به پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل منتفی شود.

بابایی که خودش دوست داشت پرسپولیسی شود جلسات متعددی با مدیران تراکتور داشت اما نتوانست رضایتنامه خود را از این باشگاه بگیرد. قرارداد بابایی با تراکتور در پایان لیگ بیست و یکم به پایان رسید و خیلی ها معتقد بودند با نیاز پرسپولیس به مهاجم و جدایی بابایی از تراکتور، این بازیکن اولین خرید قرمزهای پایتخت خواهد بود. تابستان امسال هم صحبت از پرسپولیسی شدن پیمان بود و حتی صحبت از امضای قرارداد داخلی این بازیکن با پرسپولیس بود. شایعه ای که البته صحت نداشت و مذاکرات رسمی بین بابایی و باشگاه پرسپولیس انجام نشد.

گل محمدی که بارها برای آوردن بابایی به تیمش برنامه ریزی کرده بود و علاقه زیادی به سبک بازی این بازیکن داشت، در تابستان به یکباره قرارداد با بابایی را متوقف کرد و به مدیران باشگاه پرسپولیس گفت که به دنبال گزینه های دیگر باشند. گل محمدی ابتدا خواهان جذب یک مهاجم خارجی درجه یک بود و همچنین می خواست از میان مهاجمان شاغل در لیگ برتر به خدمت بگیرد.

خرید ماشا رد شد اما یحیی برای جذب بابایی نرفت. اتفاقی که تعجب بسیاری را برانگیخت و در نهایت اتحاد در انتقالی عجیب به استقلال رفت. پرسپولیس در نهایت به سراغ خرید مهاجمان خارجی رفت و لوکادیا و دیاباته را امضا کرد، اولی ستاره این فصل پرسپولیس و آقای گل لیگ برتر است و دومی در دقایقی که برای پرسپولیس بازی کرد موفق شد یک گل 3 امتیازی به ثمر برساند.

اولین دربی فصل نزدیک است و هفته آینده دو غول پایتخت به مصاف هم می روند. اگرچه با توجه به درخشش ارسلان مطهری و همچنین حضور کایدی و محبی در خط حمله آبی ها، بابایی به احتمال زیاد نیمکت نشین خواهد بود، اما انگیزه زیادی برای این دیدار و تقابل با یحیی گل محمدی خواهد داشت. احتمال حضور پیمان به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب استقلال بسیار زیاد است و این می تواند ثابت کند که سرمربی پرسپولیس در مورد او اشتباه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید