ماجرای غافلگیری اسطوره بارسا از پرسپولیس

ماجرای غافلگیری اسطوره بارسا از پرسپولیس

۴ سال پیش در چنین روزی یکی از ستاره های فوتبال جهان در ورزشگاه آزادی از فوتبال خداحافظی کرد. ژاوی هرناندز، سرمربی فعلی بارسلونا و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال که آخرین سال های حضور خود را در آسیا و باشگاه السد قطر سپری کرد، در دیدار مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از فوتبال خداحافظی کرد.

این خداحافظی پس از بازی با پرسپولیس انجام شد و این باشگاه و فدراسیون فوتبال ایران با اهدای هدایایی مراسم خداحافظی ژاوی را برگزار کردند. هواداران پرسپولیس حاضر در ورزشگاه برای ژاوی سنگ تمام گذاشتند و او را به شدت تشویق کردند.

ژاوی بعدها درباره روز خداحافظی اش از فوتبال و استقبالش از ایران گفت: اگر بخواهم فوتبال ایران را در یک عبارت توصیف کنم، باید بگویم “شور”. هرگز در دنیا چنین شور و شوقی در فوتبال ندیده بودم. بازی در استادیوم آزادی فوق‌العاده است، فکر می‌کنم بهترین جو ورزشگاهی است که در دوران فوتبالم تجربه کرده‌ام. اونجا اگه یه متری با یکی حرف بزنی صداتو نمیشنوه.

هواداران ایرانی فوق العاده هستند، فوتبال برای آنها همه چیز است و حضور در چنین فضایی در ورزشگاه آزادی برای هر بازیکن و مربی یک تجربه فوق العاده است. آخرین بازی دوران فوتبالم در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس بود و هواداران آن تیم آخرین سنگ را به من دادند. هر وقت به ایران رفتم با من خیلی خوب برخورد شد و ایرانی ها استقبال فوق العاده ای از من کردند. در آن بازی آخر که با پیراهن السد مقابل پرسپولیس بازی کردم، ایرانی ها به من احترام گذاشتند و استقبال خوبی از من کردند و به همین دلیل همیشه به یاد آنها خواهم بود و از آنها تشکر می کنم.

لازم به ذکر است این دیدار با دو گل به سود پرسپولیس و دوران فوتبال یکی از بهترین های دنیای فوتبال با شکست به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید