ماجرای غم انگیز آبگرفتگی معابر و 2000 واحد مسکونی کنارک/ زیرساخت های شهرداری بیشترین خسارت بارندگی را متحمل شدند.

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798840

گزارشی از بارش در جنوب سیستان و بلوچستان;

بارش باران در سیستان و بلوچستان به جای تلطیف روحیه شهروندان به دلیل نبود زیرساخت های لازم، مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، نبود زیرساخت های لازم در سیستان و بلوچستان باعث شده تا نزول رحمت الهی در این نقطه از کشور سربار مردم شود.

بارش های سیل آسا از یک طرف باعث خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان منطقه و از طرف دیگر تقویت سفره های زیرزمینی شد اما خیلی زود ساکنان ناراحت و خانه هایشان بر اثر سیل ویران شد.

شهروندان در هر بار بارندگی در این نقطه از کشور به جای شادی و لذت بردن از زیبایی این نعمت خدادادی نگران آبگرفتگی معابر، تردد، پرکردن چاله ها و ریختن زباله به بیرون از کانال های آب و … هستند. مشکلی که همه این اتفاق می افتد هر بار که باران می بارد و هر بار که کارمندان فراموش می کنند راهی برای مقابله با آن بیابند.

زهکشی از جاده های عمومی و ساختمان های مسکونی همچنان ادامه دارد

عبدالغفور حوث فرماندار کنارک در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بارندگی های زمستانی در شهرستان کنارک گفت: پس از آخرین بارندگی که منجر به جاری شدن سیل در تمامی معابر و منازل منطقه از منازل شد. تخلیه شدند.

وی افزود: مشکل اینجاست که متأسفانه به دلیل آب های زیرزمینی یا چشمه ها، هر مقدار آبدهی رخ دهد، دوباره سیل رخ می دهد زیرا نزدیک دریا است و اطراف شهر دچار سیل می شود. در این راستا همه گروه ها در تلاش هستند تا در دو روز آینده مشکلات را حل کنند.

این مسئول با بیان اینکه این شهر به 10 قسمت تقسیم شده است، افزود: کاهش و توزیع مواد غذایی در همه نقاط برای کاهش آلام انسانی ادامه دارد.

به گفته وی حضور میدانی کارکنان در این بحران موثر بود، مسائل زیرساختی نیز از سوی مسئولان در حال رسیدگی است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب، مصوبات خوبی در دستور کار قرار گیرد تا از بروز چنین آسیب هایی در شهرستان جلوگیری شود و بتوانیم کنترل و کنترل آبهای سطحی و غیر سطحی و آب و فاضلاب.

فرماندار کنارک اذعان داشت: در این مدت تعیین گروه های امدادی، گروه های جهادی بسیج و سپاه، ارتش، مردم و تیم شهرداری های مشهد و زاهدان مشخص شده و همه در میدان حضور دارند. در اسرع وقت کاهش دهید.

زیرساخت های شهرداری بیشترین خسارت را از بارش ها وارد کرده است

وی در ادامه به میزان خسارت وارده اشاره کرد و گفت: بیشترین خسارت ناشی از بارندگی های سیل آسا بر روی زیرساخت های شهرداری است که میزان دقیق خسارت را جمع آوری می کند تا به فرمانداری ارسال شود.

هات گفت: حدود 2000 واحد مسکونی بین 30 تا 100 درصد دچار آبگرفتگی شده است که نیاز است بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در اسرع وقت مداخله کند و خیرین مصمم به نوسازی و تهیه تجهیزاتی مانند ایزوگام هستند. دوستت دارم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با برداشت آب و تلاش راهداران این منطقه هنوز راه مسدودی وجود ندارد و تنها یک روستای باتلاقی گوردیم با 63 خانوار وجود دارد که در دریا نیز امداد و غذا دریافت می کنند. .

خانه های مسکونی آسیب دیده در اثر سیل؛ شرایط تسهیلات مسکن را دارند

حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در جریان سیل اخیر به بیش از 3000 واحد مسکونی آسیب جدی وارد شده است، گفت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری تصمیم گرفته شده است. خانه های آسیب دیده واجد شرایط پروژه مسکن خواهند بود تا مردم بتوانند خانه های خود را با نرخ بهره پایین و پرداخت های بلندمدت بسازند.

وی افزود: شکل شهرسازی کنارک کاسه ای و فرو رفتگی است و باعث شده است; علاوه بر جاده های عمومی، حدود 70 سانتی متر آب به منازل مردم نفوذ کرد که منجر به تخریب تقریباً تمام اثاثیه و لوازم خانگی شد.

معلم خیابانی گفت: در اولین اقدام با بسیج مردمی و تلاش ستاد بحران و دستگاه های اجرایی و خدماتی و جهادگران و گروه های مردمی خوشبختانه معابر عمومی و 80 درصد آب منازل مسکونی کنارک. شهر با استفاده از دستگاه های پمپاژ قدرتمند جمع آوری شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کار کمک رسانی و توزیع اقلام مورد نیاز مردم با چهار فروند هواپیما انجام شد، ادامه داد: متاسفانه پروژه جمع آوری فاضلاب کنارک به کندی پیش می رود و آب های سطحی در سطح شهر. طرح اجرایی عملی است.» نه با کمک وزیر نیرو. در مجموع 170 میلیارد تن برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

استاندار استان با بیان اینکه سرزمین سیستان و بلوچستان باید با آب دریا آبیاری شود، گفت: تنها راه حلی که مشکل آب سیستان و بلوچستان را به صورت ریشه ای حل می کند؛ در این میان باید به این موضوع اشاره کرد که این امر موجب شده است که این کشور به صورت ریشه ای مشکل آب سیستان و بلوچستان را حل کند. انتقال آب از دریای عمان به نقاط مختلف استان که خوشبختانه نمونه موفقی از شیرین سازی آب دریا در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید