ماجرای غم انگیز نان گران و خمیر آب شده در یاسوج / بی کیفیتی نان


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808846

کیفیت نان و وزن کم چانه نانوایی های یاسوج صدای مشتریان را درآورد تا ضایعات نان بیشترین بهره را ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز هفتم آذرماه امسال رئیس صمت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش قیمت نان در استان خبر داد. ها ها

بر اساس این مصوبه، نان بربری به وزن 600 گرم و 1300 تن، لواش چانه 180 گرم و 33 تن، نان سنگک با چانه 60 گرم و 1400 تن، تافتون به وزن 220 گرم و 240 گرم با کیفیت پایین تشخیص داده شد. نان و وزن ریش هرگز نباید رضایت شهروندان یاسوجی را جلب کند.

یک شهروند یاسوجی در گفت و گو با صبح زاگرس با بیان اینکه کارمندان در تعیین قیمت ها وضعیت اقتصادی مردم را در نظر نمی گرفتند، گفت: مردم مجبورند برای تامین سبد غذایی خود نان تهیه کنند اما تا زمانی که اینها یکسان نیستند. قیمت ها مثل وزن چانه های اعلام شده؟

وی گفت: دست کم گرفتن وزن نان در یاسوج مشهود است و مسئولان باید پاسخگوی تخلف باشند.

وی در ادامه با تشریح مشکلات کیفیت نان و ضایعات گفت: نانوایی ها نباید با نان بی کیفیت سلامت مردم را به خطر بیندازند.

بسیاری از شهروندان از کیفیت و کاهش وزن نان در یاسوج به خبرنگاران ما گلایه دارند که رئیس صنعت، معدن و تجارت پایین بودن قیمت نان در گذشته را دلیل بی کیفیتی و وزن کم نان ارزیابی کرد. تاکید کرد که با افزایش قیمت ها باید شاهد بهبود کیفیت باشیم.

یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متأسفانه پس از گران شدن نان نه تنها کیفیت آن افزایش نیافته بلکه نسبت به قبل کاهش یافته است.

این شهروند گفت: از مسئولان و دستگاه های مسئول، اتحادیه مربوطه و اصناف تقاضا داریم برای جلوگیری از هدر رفت و هدر رفت آن به کیفیت نان توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: ضایعات نان به قدری زیاد است که علاوه بر پخت و مصرف نان، حرفه جمع آوری نان های دور ریخته شده و خشک به وجود آمده و به نظر می رسد یکی از مشاغل پردرآمد با نیروی کار زیاد باشد.

اصرار همشهریان یاسوجی بر ارتقای کیفیت نان با توجه به افزایش قیمت نان پس از افزایش قیمت حامل های انرژی و گرانی، موضوعی که نیازمند تعیین دستگاه های اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق است. تقویت نظارت با تقویت گشت های نظارتی و همکاری جدی با متخلفان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید