ماجرای ناتمام بازیکن گابنی و کسر امتیاز از استقلال

ماجرای ناتمام بازیکن گابنی و کسر امتیاز از استقلال

محمد اسفندیپور، مدیرعامل باشگاه گل گهر پس از خودداری از بررسی مجدد باشگاه برای این بازیکن گابنی، از ارجاع پرونده به دادگاه داوری ورزشی (CAS) خبر داد. وی در توضیح دلایل این تصمیم توضیح داد که «مجموعه گل گهر قصد ندارد این موضوع را بهانه ای برای کسانی که به دنبال ضربه زدن به ایران هستند قرار دهد».

اظهارات مدیرعامل گل گهر این سوال را در اذهان افکار عمومی ایجاد می کند که شانس این باشگاه در مورد گل گهر بازیکن گابنی چقدر بود که به فوتبال ایران لطف کند و پرونده را به CAS ارجاع ندهد؟ این در حالی است که این اظهارات در شرایطی مطرح شد که گل گهر با درخواست بازنگری از فدراسیون فوتبال ایران، روند رسیدگی به پرونده را به صورت کورکورانه با این بازیکن گابنی مرتبط کرد.

به فوریه سال گذشته برمی گردیم. هنگامی که کمیسیون استیناف فدراسیون فوتبال در 3 فوریه تصمیم انضباطی بازیکن گابنی در مورد گلگوتا را تایید کرد، فقط جریمه ها را کاهش داد. باشگاه گل گهر این فرصت را داشت که ظرف 21 روز پرونده را به CAS برساند، اما در عوض تصمیم گرفت برای بررسی به فدراسیون فوتبال ایران مراجعه کند و امکان شکایت به CAS را سوزاند.

درخواست تجدید نظر گل گهر عجیب به نظر می رسید چرا که باشگاه انتظار داشت قوه قضائیه فدراسیون فوتبال عدم استقلال را در رای گیری به این بازیکن گابنی تایید کند تا پرونده گابنی مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

ماجرای تمام نشدنی بازیکن گابنی / دادگاه CAS در بهترین حالت حکم گل گهر سیرجان چیست؟

علاوه بر این، درخواست برای رسیدگی جدید دشوارتر از قبل از پرونده در CAS است، زیرا فقط آخرین حکم در CAS قابل تجدید نظر است. در نتیجه با توجه به اینکه آخرین تصمیم کمیته انضباطی رد اعاده دادرسی بوده و وی اصلا وارد پرونده نشده است، باشگاه گل گهر تنها می تواند به رد اعاده دادرسی اعتراض کند. از سوی دیگر، اگر باشگاه گل گهر در بهمن ماه سال گذشته پرونده را به CAS ارجاع می داد، می توانست به رای کسر امتیاز اعتراض کند، زیرا این آخرین تصمیم در این خصوص بود و شکایت در ماهیت آن بود. مورد.

اما اگر باشگاه گل گهر در این مرحله پرونده را به CAS ارجاع دهد، دادگاه داوری ورزش در بهترین حالت اعتراض گل گهر مبنی بر امتناع از رسیدگی مجدد را می پذیرد و دستور رسیدگی به این پرونده در فدراسیون فوتبال ایران را صادر می کند. حال تصور کنید اگر فدراسیون فوتبال رای قبلی را تایید کند، باشگاه گل گهر باید دوباره به CAS برود. به عبارت دیگر، روز از نو، روز از نو.

در نهایت می توان گفت که باشگاه گلگوتا با مسیری که برای پیمودن پرونده بازیکن گابنی انتخاب کرده، مسیر را برای خود سخت کرده است، بنابراین اگر اکنون بخواهد به CAS برود، باید هزینه و زمان زیادی را برای رسیدن به نتیجه صرف می کنند در نتیجه مدیران این باشگاه با تصمیمات خود هیچ تقصیری را بر گردن فوتبال نگذاشته اند و نباید از عباراتی استفاده کنند که عذرخواهی از معذرت خواهی ها نداشته باشد که گویی طرفدار فوتبال ایران نیستند. ، عدم پذیرش پرونده به CAS.

دیدگاهتان را بنویسید