ماجرای پیراهن شماره 8 پرسپولیس

ماجرای پیراهن شماره 8 پرسپولیس

در تمام تیم های ملی و باشگاهی دنیا، برخی اعداد حساس تر یا بهتر است بگوییم محبوبیت بیشتری دارند. شماره 8 پرسپولیس که حالا به رضا اسدی رسیده است، شرایطی مشابه در تاریخ این باشگاه دارد. به بهانه فصل نسبتا ناموفق رضا اسدی در پرسپولیس توجه شما را به گزارش زیر جلب می کنیم:

حسین کلانی; 8 مورد اول پرسپولیس

مهندس حسین کالانی در سال 1349 به عضویت تیم پرسپولیس درآمد و در 101 بازی 50 گل برای آن تیم به ثمر رساند. او با پیراهن شماره 8 یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس است.کلانی یکی از تحصیلکرده ترین فوتبالیست های ایرانی است که پس از پایان دوران فوتبالش برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی معماری راهی آمریکا شد. این پیشگام سرشناس دارای مدرک دکترای مهندسی معماری یکپارچه از UCLA است.

ناصرمحمدخانی; مسی دهه 60!

ناصر محمدانی (زاده ۱۶ شهریور ۱۳۶۲ در ری) بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است. او با پیراهن شماره 8 در نیمه اول دهه 60 موفق شد در 152 بازی 59 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. ناصر هم داستانی با آقای گلی و تیم بانک ملی دارد. وی 25 بازی و 19 گل ملی نیز در کارنامه دارد. خیلی ها معتقدند فوتبال ناصر محمدهانی جلوتر از زمان خود و حتی شبیه فوتبال لیونل مسی است و کسانی که بازی او را از نزدیک دیده اند هرگز فرارها، دریبل ها و گل های سریع او را فراموش نمی کنند. با این حال، زندگی ورزشی ناصر محمدی تحت تاثیر حواشی زندگی شخصی او قرار گرفت.

مرتضی کرمانی مقدم; 8 مورد اول جنجالی!

کرمانی مقدم 2 فصل در باشگاه پرسپولیس حضور داشته و در 98 بازی 20 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. کرمانی مقدم در سال های 1374 تا 1370 در باشگاه الغرافه قطر بازی کرد و در پایان دوران بازیگری خود به باشگاه کشاورزان پیوست. نکته جالب اینکه مرتضی کرمانی مقدم اولین شماره 8 جنجالی پرسپولیس بود که تعریف دیگری برای این پیراهن ارائه کرد. او یک جنگنده مهاجم بود، دونده ای که علاوه بر تکنیک پاکش از جنگ و نبرد در زمین نمی ترسید و …

معتبی محرمی; سزار پرسپولیس!

علی پروین معتقد است محتبی محرمی یکی از سه بازیکن کامل تاریخ فوتبال ایران است. بازیکنی با پای راست که در سمت چپ دفاع بازی می کرد و در تمام پست ها حتی به عنوان دروازه بان تیمش بازی می کرد. خیلی ها او را امپراطور پرسپولیس و مردی می دانند که هنوز هم هواداران این تیم هنگام بازی داورشان یا کتک خوردن بازیکنی از این تیم نام او را در ورزشگاه فریاد می زنند!

8 پرسپولیس; از امپراطور سرخ تا مهم ترین شورشی باشگاه / تعداد محبوب ترین 8 تاریخ

مهدی هاشمی‌نسب; اولین شورشی!

هشتمین دربی باز پرسپولیس نیز اولین یاغی واقعی این تیم است. او یکی از بازیکنان و تنها مدافعی است که علاوه بر حضور در تیم های پرسپولیس و استقلال در شهرآورد تهران، برای هر دو تیم گلزنی کرده است. او در شهرآورد تهران 4 گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال به ثمر رساند. به جرات می توان گفت جنجالی ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران با انتقال او به استقلال اتفاق افتاد.

علی کریمی; محبوب ترین شماره 8 تاریخ!

شاید بتوان علی کریمی را محبوب ترین شماره 8 تاریخ باشگاه پرسپولیس نامید. او تمام ویژگی های شماره هشتم تاریخ باشگاه پرسپولیس را دارد. تکنیک ناصر محمدهانی، شعبده باز فوتبال ایران، روحیه جنگندگی مجتبی محرمی و کرمانی مقدم، لفاظی هاشم و محبوبیت همه این بازیکنان را به همراه دارد. بازیکن سابق بایرن مونیخ همچنان محبوب ترین هوادار پرسپولیس در این تیم است.

علی انصاریان; آقای استیچ!

علی انصاریان نیز زنده از استقلال راهی پرسپولیس شد اما هرگز مورد منفور پرسپولیسی ها قرار نگرفت. شاید هواداران پرسپولیس متوجه شده باشند که او این کار را از روی اجبار انجام داده است. آقای بخیه لقبی بود که رسانه ها به این مدافع پرتلاش به دلیل تعصبات زیاد و بازی غیرتمندانه مرحوم انصاریان داده بودند. مرگ نابهنگام و غیرمنتظره او همچنان برای اهالی فوتبال و پرسپولیس غیر قابل باور است. درود بر او.

احمد نورالهی; فرمانده!

وی در سال 1393 با قراردادی سه ساله به باشگاه پرسپولیس پیوست. احمد نورالهی بنیانگذار گل اول پرسپولیس در دربی 82 بود. او در دیدار برگشت پرسپولیس و الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا 2018 اولین گل پرسپولیس را با ضربه محکمی به ثمر رساند که با صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خاتمه یافت. این گل بهترین گل لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 نیز شد. احمد نورالهی سال گذشته با قراردادی یک ساله به شباب الاهلی امارات پیوست و خیلی ها جدایی از هافبک اصلی پرسپولیس در لیگ بیستم را اینگونه می دانند. دلیل اصلی ناکامی این تیم در لیگ بیست و یکم.

رضا اسدی؛ نه شورشی، نه عاشق و نه ستاره!

رضا اسدی که تابستان گذشته در نقل و انتقالات تابستانی با سر و صدای زیادی به پرسپولیس پیوست، هرگز سایه ستاره شماره 8 این تیم نبوده است. او با اصرار یحیی گل محمدی به جای احمد نورالهی به پرسپولیس آمد اما نتوانست رضایت هواداران این تیم را جلب کند. اسد با وجود اینکه در پست هافبک دفاعی بازی می کند، نه جنگنده و یاغی در زمین نشان داده و نه ستاره ای بوده است و با توجه به پایان قراردادش، بعید است فصل آینده در پرسپولیس بماند.

دیدگاهتان را بنویسید