مازندران در ایام فاطمیه میزبان 13 تن از شهدای گمنام حفاظت مقدس بود


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915931

عبدالله ملکی با اعلام اینکه استان مازندران در ایام فاطمیه میزبان پیکرهای مطهر 13 شهید گمنام سال های دفاع مقدس خواهد بود، گفت: پیکرهای مطهر و مطهر شهدای گمنام یک هفته قبل از مراسم تشییع وارد استان می شود. از روستا میهمان علویان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار عبدالله مالکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در اجلاس استانی تشییع و تدفین شهدای گمنام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان اینکه در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان روز ملی شهدای گمنام اعلام شده است، گفت: به همین مناسبت استان مازندران میزبان پیکرهای مطهر 13 شهید گمنام سال های دفاع مقدس خواهد بود. حفاظت.

مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این تدفین همزمان با تشییع سراسری 300 شهید گمنام برگزار می شود، افزود: پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام وارد استان شد. یک هفته قبل از مراسم تشییع و میهمان علویان استان مازندران بودند.

سردار مالکی با بیان اینکه در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ساری مراسم وداع و خاکسپاری متمرکز استانی پیش بینی شده است، گفت: برنامه وداع و خاکسپاری در سطح شهرستان نیز با حضور در ستاد شهرستان در نظر گرفته شده است. محور سپاه کربلا

وی با بیان اینکه 11 شهرستان میزبان پیکرهای شهدای گمنام بودند، ادامه داد: منطقه نمک آبرود چالوس، یک شهید، دانشگاه فرهنگیان بنت الهادی آمل، یک شهید، منطقه گتاب بابل، یک شهید، بابلکنار، یک شهید، شهرک سلیمانی (مسکن مهر) نکا. یک شهید، شرکت نکاچوب میاندورود یک شهید، یادواره شهدای بسیج آمل یک شهید، پایگاه یک شهید بابلسر، مجتمع فرهنگی یک شهید سامسکنده ساری، مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر یک شهید، شهید محمود آباد فنی و حرفه ای شهید قاشهر یک شهید شهید و مرکز آموزش عالی ملاصدرای رامسر میزبان یک شهید است.


این مسئول با بیان اینکه شهدای گمنام سرشار از نور و معرفت هستند و راهی روشن و هدایتگر را برای ما رقم زدند، این ماجرای شناخته شده را وسیله جهاد دانست و تصریح کرد: شهدا مهمات فرهنگی جمهوری اسلامی در میدان نبرد هستند. و برکت حضورشان نورانی و امیدبخش است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه و تبیین ارزش های دفاع مقدس در بین جوانان به ویژه دانش آموزان تاکید کرد و گفت: شهدا پادزهر تیرهای سهمگین و زهرآگین هستند. شیاطین و بالاتر از همه استکبار جهانی و تکلیف آنها این گوهرهای ناب را وارد جامعه امروز می کنیم و جان شهدا را به جامعه تزریق می کنیم.

ضرورت تبیین ابعاد راهبردی شهادت در جامعه

سعید کنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز در ستاد استانی تشییع شهدای گمنام با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و یأس در بین مردم ایران است، اظهار داشت: بازگشت ناب گمنام. شهدا در این لحظه پیام امید است. جامعه ما خیانت می کند.


وی بر تبیین خاطرات شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: امروز جامعه نیازمند فرهنگ پاسداری مقدس است و ما موظف هستیم در راستای جهاد تبیین اهتمام ویژه داشته باشیم.

کوهنسال با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان احمد کیشوری و علی ییلاگی اشرفی به ابعاد مختلف وصیت های شهدا اشاره و بر لزوم توجه جدی به نکات توصیه شده شهدا تاکید کرد و گفت: ابعاد مهم و راهبردی وصیت نامه هاست. شهدا باید در جامعه تبیین شود.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برکت حضور ایثارگران در جامعه بر برگزاری نمایشی مراسم شهدا تاکید کرد و اذعان داشت: همه مسئولان باید حضور یابند. برای برگزاری مراسم تدفین شهدای گمنام.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید