مافیای صنعتی و قوانین دست و پا گیر نفس شرکت های دانش بنیان را گرفته است/ انتقاد از مدیریت کیفیت لوازم خانگی و خودرو; ثمره نارضایتی مردم


ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805937

در ادامه خلاصه ای از خطبه های نماز جمعه کرج، فردیس و ساویاب الله آمده است که به شکایات مدیریت خودروسازان، حواشی کنسرت ها و اعتراف آمریکا به شکست تحریم ها می پردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عنوانامام جمعه ساوجبلاغ هشتگرد در خطبه های نماز جمعه، ملت ایران را در جنگ اراده ها پیروز دانست و با توطئه دشمن برای شکستن کمر اقتصاد مقابله کرد.

حجت الاسلام محتاری افزود: به گفته رهبری در مبارزه اقتصادی با دشمن، کارآفرینان افسران نظامی و کارگران رزمنده این عرصه هستند. فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و مدیرانی که نقش خود را به درستی ایفا کردند در پیروزی ملت بزرگ ایران سهیم بودند. او به تنهایی برخاست.

وی خاطرنشان کرد: فشار حداکثری دشمن به شکست تبدیل شده و آمریکا پای میز مذاکره با ایران نشسته است، علمی، دانشجویی و کشاورزی باشید.

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: شرکت های دانش بنیان نقش ویژه ای در آینده کشور دارند و کارکنان را همراهی می کنند تا دچار مشکل نشوند ظرفیت نخبگان علمی البته مجموعه های دانش بنیان نیز نیازمند صنعتی شدن هستند.

وی گفت: متاسفانه برخی شرکت های دانش بنیان زیر سایه سنگین صنایع بزرگ یا قوانین دست و پا گیر و مافیای صنعتی نمی توانند نفس بکشند. وزارت صمت باید فضا را برای همه تولیدکنندگان به ویژه شرکت های دانش بنیان فراهم کند و مجلس پای شرکت های اصلاحی را می بندد.

حجت‌الاسلام محتاری با اشاره به اینکه باید به جای استارت‌آپ‌های ۲۰ ساله کیفیت و استاندارد را الزام کرد، افزود: اگر شرکت‌ها می‌توانند با شرکت‌های بزرگ خارجی رقابت کنند، باید محصول نهایی را از آن‌ها بپذیریم، نهادهای دولتی شرکت باید تمرکز سازمان های دانش بنیان بر نیازهای کشور.

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: گلایه مدیریت صنعت خودرو نشان داد که انتظارات آنها و مردم برآورده نشده است، از لوازم خانگی نگرفتند.

حجت‌الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه علی‌رغم افزایش کیفیت قیمت‌ها در بخشی دیگر گفت: رضاخان و پسرانش زمانی زمین و املاک را در دست گرفتند، در حالی که امروز رئیس‌جمهور ملک و زمین را خالی کرده است. و این موضوع ابتدا توسط قوه قضائیه شروع شد.


انتزاع نشدن فردیس از کرج مشکل ساز شده است

همچنین امام جمعه فردیس در خطبه های نماز جمعه به اجرای طرح های عمرانی در زمینه آبرسانی و فاضلاب، تفرجگاه ها و رفع مشکلات بهداشتی در این شهرستان توسط کارکنان اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل مردم است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی درخواست جدی مردم فردیس را انتزاع کامل و استقلال آبرومندانه اداری و سازمان های اداری از کرج دانست و افزود: شهرداری درخواست کمک دارد.

وی با تاکید بر اینکه تقوای سیاسی در گرو عدم حمایت از خائنان، عدم اعتماد و نزدیک شدن به ظالمان و مرزبندی با مخالفان نظام اسلامی است، گفت: انگلیس و رژیم صهیونیستی دارای نظام اسلامی بودند.

امام جمعه فردیس با تاکید بر اینکه امروز عده ای با اصلاح طلبی و جمهوریت راه را برای دشمن هموار می کنند، گفت: به نوشته روزنامه تایمز لندن، انقلاب اسلامی ایران برای حکمرانی شریعت الهی و رهایی ملتی از شرّ خلق شد. ظلم و ستم با ظهور دین جهان را در نوردید.

حجت الاسلام ابراهیمی به ذلت استکبار امت اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار ما با تأکید بر ایمان دینی و حمایت از ملت، این کار بزرگ و معجزه آسای قرن را انجام دادند، بنابراین نهضت ما یک انقلاب اسلامی مبتنی بر مردمی بود. حمایت، نه شورش.» یا یک کودتا.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر آنچه که مردم را از انقلاب و نظام ناراضی و ناامید می کند اقدامی ضد انقلابی و خیانت به کشور و نظام اسلامی است، افزود: افزایش قیمت ها، تورم و رها شدن از وضعیت اقتصادی به صورت علنی از خودرو انتقاد کرد صنعت لوازم خانگی

امام جمعه فردیس اجناس بی کیفیت و گران قیمت را ظلم به مردم دانست و گفت: دستگاه های نظارتی باید زالوها و دلالانی را که خون مردم را در شیشه ریخته اند شناسایی کنند.


من مخالف ایجاد ابتذال و منکر در کنسرت هستم

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه مجلس و قوه قضائیه باید اقدامات جدی تری برای برخورد با اراذل و اوباش انجام دهند، گفت: قانون در این زمینه نقاط ضعفی دارد که در جامعه اسلامی زیبا نیست و ترس و محرومیت ایجاد می کند. “محکوم.

آیت الله حسینی همدتی تصویب قانون مبارزه با اراذل و اوباش از سوی مجلس را ضروری دانست و با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش مردم نباید فدای زیاده خواهی برخی فرصت طلبان شود، در بخشی دیگر افزود: نیاز به خواب و خواب است. نه باید غفلت کرد

امام جمعه کرج درباره حواشی ایجاد شده در زمینه اجرای کنسرت گفت: در مورد اجرا و تعطیلی کنسرت ها حرفی ندارم و قانون این موضوع را توسط نهادهای مسئول حل می کند. من مخالف ایجاد ابتذال و منکر در این مراسم هستم.

وی افزود: قطعا دولت و دستگاه های دولتی با اماکن خلاف قانون و مقررات برخورد می کنند و داشتن مجوز دلیل بر برگزاری و امتناع مراسم و کنسرت نیست. بر خلاف حرام، هر مسلمانی موظف است سکوت نکند و جلوی حرام را بگیرد و هشدار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید