مالکانی که توسط مالکان اجاره شده اند / صدایی از ماده 100 و 5 نیست


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878689

زیارتی که روزی در برابر زلزله هشت ریشتری ایستادگی کرد. امروز زلزله دوم می تواند به کانون بحران تبدیل شود، علاوه بر این، بحران سیل مایه ذلت مردم گرفتار در سود ساختمانی خواهد بود و هر لحظه ممکن است دروازه جدیدی از شیرازی ها در منطقه «زیارت» ظاهر شود.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما بالاساختمان های دهکده ای که زمانی اوج تمدن شهر بود نشان می دهد که اوباش جامعه در حالی که قدرت و پول دارند لباس عوض کرده اند و ساخته اند. شهرداری ها و نظارت آنها کار آنها را در ماده 100 و کمیسیون های پنج شهرداری تسهیل می کند که فقط مالیات و عوارض شهرداری را جمع آوری می کردند.


کار به جایی رسیده که علیرغم توجه مقام معظم رهبری به جهان نما، برخی از مسئولان به دنبال ایجاد شهری به نام زیارت هستند تا از مشکلات و نگرانی های حاصل از گاز، برق و آب که زمین های کشاورزی را به ویلاهای مجلل تبدیل کرده است، بکاهند. آپارتمان ها..


بی جهت نیست که بگوییم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه عبادی و پذیرایی دغدغه امروز مدیریت شهری نیست چرا که با این اقدام شهرداری ریشه درآمدهای خود را قطع می کند، شهری که هنوز این کار را نکرده است. موفق به کسب درآمد پایدار برای حفظ طبیعت خود شوید. روزی که فقیرتر می شود و مسئولان آن در سال های اخیر مانند معتادانی هستند که وسایل خانه شان تمام شده و می خواهند پازل های توریستی شهر را یکی یکی مجانی بفروشند.


پایان شوم کلان شهر در انتظار عبادت است


تخلفات در سال های اخیر باعث افزایش تعداد ساختمان های خطرناک در این محله شده است.


اکنون زیارتی که روزی در برابر زلزله هشت ریشتری مقاومت کرده بود، امروز می تواند به کانون بحران پس لرزه تبدیل شود. و این مشکل در تاریخ عبادت دیده می شود و از همه بدتر این است که مسئولان و مسئولان همه این مسائل را می دانند اما چشم بر واقعیت می بندند.


اجاره دولتی شامل می شود


در میان حصارهای آهنین قانون، عقاب پرنده عدالت در قفس سازه های زیارتی گرفتار شده است و محمود سپانلو، دادستان استان گلستان می گوید رانت دولتی دارد.
دادستان ناحیه گلستان معتقد است قانونگذار از سال 85 رویکرد خود را تغییر داده و در نظر گرفته است علاوه بر ریزه کاری سه گانه قلع و قلع، نسبت به اجرای تغییر کاربری نیز اطمینان حاصل کند و ساخت و سازهای غیرمجاز پس از 30 آبان 96 به ترتیب اجرا شود.


یکی از کاستی های قانون ما این است که متأسفانه تغییر هدف دارای جزای نقدی نسبی و جرم درجه هفت است که پس از گذشت سه سال گذشته مشمول انقضا است و دادسرا حق رسیدگی به آن را ندارد. و این مشکل رانت ایجاد می کند.» سپانلو گفت. مسئولی که باید به ما گزارش دهد، اگر به ما گزارش ندهد و حتی یک روز در سه سال بگذرد، دیگر حق نداریم به این موضوع رسیدگی کنیم. .


وی خاطرنشان کرد: وی بی نظمی های زیادی می بیند محصول این اجاره نامه قانونی است که ایجاد شده و قانونگذار باید به این موضوع ورود کند و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.


وضعیت فعلی زیارت به دلیل بی توجهی به فرصت های گردشگری است


حیدر آسیابی رئیس قاضی استان گلستان وضعیت زیارت را ناشی از بی توجهی به فرصت های گردشگری دانست و گفت: خبرنگاران بازدید می کنند تا ببینند چقدر ظرفیت گردشگری وجود دارد، چند مغازه صنایع دستی فعال هستند و آن را با مغازه های دیگر مقایسه می کنند. استانی که در آن آبشار طبیعی وجود دارد ضمن ساخت آبشارهای مصنوعی برای جذب گردشگر به سایر نقاط کشور.


آسیابی تاکید کرد: در عبادت آب گرمی وجود دارد و کارشناسان می گویند می توانند چند برابر آن را توسعه دهند و مسیر دسترسی امامزاده به آبشار شلوغ است و دستگاه مسئول را متقاعد کردیم که این مسیر را هموار کند.
به گفته رئیس دادگستری منطقه گلستان، وقتی این مشکلات را می بینیم متوجه می شویم که این مشکلات ناشی از بی توجهی به گردشگری در عبادات است و باید شرایط را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تسهیل کنیم و مردم بتوانند به جای رونق گردشگری، گردشگری را ترویج کنند. حراجی.


میراث فرهنگی فقط در عبادت است. یک متر زمین نداریم
اما رحمان فرمانی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان نیز از این حوادث به شدت ناراحت است.


فرمانی می گوید: این بافت شاید هویت معماری و تاریخی منطقه بوده و بافتی بوده که در برابر زلزله هشت ریشتری مقاوم بوده و این هویت تاریخی را ارائه کرده است، اما امروزه این گونه است، هرچند میراث فرهنگی وظیفه حفاظت از این بافت را بر عهده دارد. اما ما به تنهایی نمی توانیم از آن محافظت کنیم، بخشی از این بافت تاریخی در اختیار ورثه قرار می گیرد و اجازه ورود به ما نمی دهند و گاهی با حکم قضایی فقط برای تعمیر و کاهش خطرات آن به صورت فوری وارد می شویم. و اینجا و میراث فرهنگی چه باید کرد؟ هم شورا و هم شهرداری باید نقش خود را ایفا کنند.


وی افزود: در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، میراث نقشی ندارد و در حوزه گردشگری مورد توجه قرار نمی گیرد. می گویند آب گرم برای عبادت ظرفیت گردشگری دارد. و حتی اگر مشکلات و موانع قانونی دیگری وجود داشته باشد، این منطقه در بستر رودخانه قرار دارد و طبق قانون ما حق سرمایه گذاری در تسهیلات نداریم و اگر بخواهیم سرمایه گذاری کنیم، اگر روزی سیل مانند شیراز رخ دهد، حتما باید باشیم. مسئول .


این مقام مسئول بیان کرد: با فرض اینکه آب گرم را برای عبادت در منطقه دیگری انتقال دهیم، همچنان مشکلاتی از جمله حق آبه و مسائل قانونی وجود دارد و نباید میراث فرهنگی را به عنوان موضوع سهل انگاری گردشگری زیارتی قضاوت کرد. “
فرمانی تاکید کرد: آبشار یکی از جاذبه های گردشگری عبادت است و در اراضی ملی قرار دارد، ما حتی یک قطعه زمین نداریم که بخواهیم سایت گردشگری ایجاد کنیم، سرویس بهداشتی را از محل درآمد آن مدیریت کنیم و چرا فعال نیست و چرا این اتفاق نمی افتد .


وی گفت: برای هر بستگانی که در باتوند استعلام عبادت کند مجوز گردشگری صادر می شود و بسیاری از فعالیت های گردشگری در این منطقه غیرقانونی است و پیشنهاد ما این است که با همکاری سایر ارگان ها مکان های مجاز و غیرمجاز بررسی شود. مجوز و ظرفیت گردشگری در این بخش باید مورد حمایت قرار گیرد و اماکن غیرمجاز که ساختمان های آنها پایدار است باید به مدت یک سال مجوز استفاده از ظرفیت گردشگری برای تعیین شرایط عبادت را داشته باشند.


این مقام مسئول گفت: همچنین میراث فرهنگی از طریق دوره های آموزشی، بوم گردی و فروشگاه های صنایع دستی از مردم منطقه حمایت می کند.


مشکلات حقوقی، فنی و اداری در حل بحران زیارت


با سوالات مطرح شده مشکلات حقوقی، فنی و اداری در حل زیارت وجود دارد که امکان استفاده از ظرفیت سیاحتی زیارتی را کاهش داده است، انتظار می رود موضوع گردشگری زیارتی در قالب در دستور کار مسئولان گلستان قرار گیرد. کارگروه ویژه . .


همچنین قبلاً از سوی مجموعه گلستان ما پیشنهاد شده بود که برای بناهای غیرمجاز ساخته شده قبل از سال 85 با توجه به اینکه عبادت در کانون بحران قرار دارد به گفته کارشناسان فنی و معماری باید 30 سال به بعد در نظر گرفته شود. ساختمان‌های ورق فلزی کاهش می‌یابد که هزینه زمین و مسکن منطقه را کاهش می‌دهد و دست برندگان را کوتاه می‌کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید