ماموریت رئیس جمهور در وزارت ارتباطات برای رفع قطعی اینترنت

ماموریت رئیس جمهور در وزارت ارتباطات برای رفع قطعی اینترنت

روز جدید رئیس‌جمهور در خصوص قطعی‌های اخیر اینترنت گفت: وزارت ارتباطات نظارت دقیقی بر این گونه امور دارد تا خللی در کسب‌وکارهای فعال در فضای مجازی ایجاد نشود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تبیین فلسفه قیام عاشورا پرداخت و زندگان و زندگان را برجسته کرد. حیات بخش بودن پیام عاشورا را با مردم در همه اعصار و قرون قرائت کرد و گفت: پیام محوری حادثه عاشورا عدالت خواهی و ظلم ستیزی است که با گذشت زمان از درخشش آن کاسته نشده است. اما این پیام روز به روز فراگیرتر شده است.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش روند اجرای طرح درواریر توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نگاه منصفانه را برای ارزیابی پروژه های کلان در دست اجرا دولت ضروری دانست و گفت: اجرای چنین پروژه هایی نیاز به هماهنگی بین سازمانی دارند و ظرافت های زیادی وجود دارد که گاهی در نظرات و قضاوت ها نادیده گرفته می شود. کار بزرگی در حوزه پزشکی آغاز شده است که در ابتدا ممکن است دارای ایرادات و کاستی هایی باشد، اما امروزه کمتر کسی در اصل اجرای این طرح تردید دارد.

وی موفقیت در اجرای طرح های بزرگی مانند درور را در گرو اطلاع رسانی جامع و دقیق و قصه گویی مسئولانه دانست و تاکید کرد: در اجرای این گونه طرح ها باید نسبت به گره های ذهنی و ابهاماتی که در افکار عمومی به وجود می آید حساس بود. با سرعت و دقت اطلاعات مورد نیاز مردم را در این زمینه ارائه دهید.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اقدامات روایی و تبیینی قوه مجریه، افزود: اگر قوه مجریه گزارش دقیق و به موقع عملکرد خود را ارائه نکند، دیگران آن اقدامات را به گونه ای روایت می کنند که نتایج اقدامات مهم دولت را به همراه داشته باشد. در معرض تردید و گاه امتیاز قرار می گیرد. قدرت در افکار عمومی به عنوان ضعف تلقی می شود.

رئیسی در این زمینه به بیان نمونه ای از بیمه رایگان افراد فاقد بیمه پرداخت و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تا امروز حدود 6 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته اند و بررسی پرونده مابقی افراد همچنان ادامه دارد، اما نباید در بیانیه ها و اخبار وجود داشته باشد. ; اقدامات کلان دولت برای پوشش بیمه ای 6 میلیون نفر لغو می شود.

وی برخی از کارهای انجام شده در این دولت را یکی از آرزوهای دیرینه کشور برشمرد و گفت: حذف حوزه رانت و قاچاق مواد مخدر از طریق اجرای طرح دارو، ساماندهی صدور مجوزها، اجرای طرح بخش‌های اصلی یک نظام جامع تجاری و بسیاری موارد دیگر از جمله مواردی است که باید به خوبی برای افکار عمومی تبیین شود تا عظمت کار انجام شده از نظر پنهان نباشد.

ارائه گزارشی از وضعیت تخلفات شبکه های ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه شورای دولت مطرح شد. رئیس جمهور پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات در این زمینه به برخی گلایه های مردمی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت و جدیت این گونه موارد را پیگیری می کند تا اختلالی در ارائه خدمات به مردم ایجاد نشود. و عملکرد کسب و کارها و کسب و کارها بر روی بستر فضای مجازی اجرا می شود، لازم نیست ایجاد شود.

رئیس جمهور در پایان این دیدار با اشاره به اینکه در آستانه اولین سالگرد پیدایش ملت هستیم، گفت: رسانه ها به طور طبیعی عملکرد دولت را در چنین مواردی ارزیابی می کنند و اگر وزرا و مدیران اجرایی نتوانند. اطلاعات لازم را در مورد عملکرد سازمان تحت مدیریت خود ارائه دهند. اگر آنها این کار را به رسانه‌ها بسپارند یا ابتکار عمل را برای تبلیغ عملکرد خود به دست نگیرند، ممکن است روایت اداره دولتی درست نباشد.

رئیسی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی موثر مردم، اذعان داشت: صرف ارائه اعداد و ارقام پاسخگوی نیاز افکار عمومی نیست و اطلاعات دستگاه های دولتی باید هدفمند و معطوف به نیازهای مردم باشد. نظر و شبهات مطرح شده در فضا.رسانه های کشور باشند.

دیدگاهتان را بنویسید