ماموریت مهم دامپزشکی تامین امنیت غذایی پایدار است/ دشمن از ایران قدرتمند و مقتدر هراس دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام محمدتقی توکلی رئیس حوزه نمایندگی حقوقی در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در اراک اظهار داشت: بسیاری از بیماری های انسان ناشی از غذای ناسالم است. فرد سالم خلاصه می شود .

وی افزود: بزرگترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی آن است که در سازمان دامپزشکی با نیروهای متخصص و تحصیلکرده ابن محم معرز حضور دارند و نیروهای متعهد این سازمان دلسوزانه به مردم خدمت می کنند.

توکلی ادامه داد: رسالت مهم دامپزشکی تامین امنیت غذایی پایدار است و با توجه به اینکه صفر تا صد تهیه سفره و غذا به مردم با تلاش کشاورزی است، نقش دامپزشکی در این چرخه بسیار حائز اهمیت است. تولید گوشت سالم

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی نظارت کافی بر کشتارگاه ها دارد چرا که مردم باید از رعایت شئونات شرعی و بهداشتی مطمئن شوند.

توکلی افزود: متأسفانه کشتارگاه های صنعتی ما بسیار کم است که باید در این راستا گام های بلندی برداریم و از کشتارگاه های سنتی فاصله بگیریم و نظارت های قبل از کشتار، حین کشتار و پس از کشتار را تقویت کنیم.

مسئول ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: تولید مواد غذایی موضوع مهمی است و سیاست های ما برای رسیدن به تولید پایدار باید تا 20 سال آینده مشخص شود. بیایید واردات مواد غذایی از جمله گوشت را آغاز کنیم، زیرا انرژی، ابزار و امکانات لازم را داریم، بنابراین باید تغییراتی ایجاد کنیم.

توکلی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد فشار خارجی بر ملت ایران است، گفت: دشمن به دنبال نفوذ است و ما باید نقاط ضعف خود را پیدا کرده و برطرف کنیم تا کشوری قدرتمند از نظر صنعتی، فناوری و اقتصادی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از ایران قدرتمند و مقتدر هراس دارد، البته نمی توان گفت که نقطه ضعفی نداریم، اما وظیفه ماست که نقاط ضعف را برطرف کنیم و باید در این راستا تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید