مانه و سملقان با کاهش ۷.۱۵ درصدی تولید آب شرب مواجه هستند

ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783443

گلام حسین ساگی گفت: در هفت ماهه از سال 1400، شهرستان اسفراین با 5.18 درصد افزایش تولید و مانه و سملگان با 7.15 درصد کاهش تولید بیشترین تغییر تولید آب در استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک با اشاره به توزیع بیش از 49 میلیون مترمکعب آب در استان بین مشترکان این شرکت گفت: از این میزان بیش از 13 مورد میلیون متر مکعب از سدها تولید می شود و آب باقیمانده از زیر زمین استخراج می شود.


ساقی افزود: آب های سطحی که از سه سد شیرین دره بجنورد، برزو در شیروان و بیدواز در اسفراین تامین می شود، وارد تصفیه خانه ها شده و پس از طی مراحل تصفیه وارد شبکه های توزیع شهرها و روستاها شده و در دسترس است. آب های زیرزمینی نیز به این صورت است که آب چاه ها، چشمه ها و قنات ها پس از تولید و پایش کیفی کلرزنی شده و در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود از تولید و توزیع آب در این مدت، شاهد افزایش 8.6 درصدی تولید آب در مدت مشابه نسبت به سال 99 هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: در هفت ماهه سال 1400 شهرستان اسفراین با 5.18 درصد افزایش تولید و مانه و سملگان با 7.15 درصد کاهش تولید بیشترین تغییر تولید آب را در استان داشته اند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید