مانور سراسری زلزله در مدارس یزد برگزار می شود


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914375

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با مشارکت کانون های دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان یزد و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سایر امدادگران و خدمات رسان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با یزدرسا با اعلام این خبر افزود: اجرای رزمایش آمادگی در برابر تهدیدات و خسارات زلزله یکی از ماموریت های مهم برای ایجاد بسترهای لازم است. آمادگی دانش آموزان، v همکاری اداره کل مدیریت بحران و سازمان دانش آموزی استان و دستگاه های امدادی در مدارس صورت می گیرد.

وی افزود: آموزش های مختلفی در زمینه امداد و کمک های اولیه در مراکز مختلف جوانان، دانش آموزان، روستاها و غنچه های هلال برگزار می شود که یکی از اصلی ترین مراکز آموزشی، کانون های دانش آموزی هلال احمر است.

معاون امور جوانان هلال احمر یزد تاکید کرد: آموزش های هلال احمر دوره ای نیست و آموزش های مستمر در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان و سایر اقشار جامعه ارائه می شود.

میرحسینی با بیان اینکه بیش از 100 کانون دانش آموزی هلال احمر در استان یزد راه اندازی شده است، گفت: مانور زلزله و ایمنی به عنوان یکی از برنامه های این کانون ها در 100 مدرسه استان از چند هفته قبل با همکاری اجرا و آموزش داده شده است. با ریاست آموزش و پرورش و استان توسعه یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد بحران استان، بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان یزد امروز سه شنبه 17 آذرماه حوالی ساعت 10 صبح همزمان با سراسر کشور برگزار می شود. با شعار «مدرسه ایمن، جامعه پایدار» و با حضور برنامه های امدادی بر اساس دو محور «سرپناه کافی» و «خروج اضطراری» اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید