ماهواره سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد

ساعت: 21:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800329

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گزارشی از آخرین تحولات دفاعی و نظامی کشور به ویژه در حوزه هوافضا به مجمع ملی جامعه مدرسین ارائه کرد و گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گزارشی از آخرین تحولات دفاعی و نظامی کشور به ویژه در حوزه هوا و فضا ارائه کرد.

وی با مقایسه وضعیت دفاعی و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران با دوران قبل از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در طول جنگ جهانی اول حدود هشت میلیون نفر در قحطی که انگلیسی ها بر ملت ایران تحمیل کردند جان باختند. بریتانیا همچنان بدخواه است. همچنین قسمت های قابل توجهی از میهن ما قبل از انقلاب از دست رفته بود، اما الان وضعیت ما فرق کرده است.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه امروز این قدرت را داریم که اگر صدام امروز جنگ را به ما تحمیل می کرد به جای هشت سال جنگ هشت روزه را تمام می کردیم و این معیار توانمندی ماست، گفت: امروز به یک جنگ رسیده ایم. نقطه ای که فرمانده سنتکام تحریم های اقتصادی را فلج می کند. در این زمینه، ایران یک موشک بالستیک درجه یک ساخت و توسط پهپادهای ایرانی با برتری هوایی آمریکا به چالش کشیده شد. آنها توانایی موشکی ایران را وحشتناک توصیف می کنند و عملیات عین الاسد را به عنوان مدرک می دانند. این نشان دهنده درماندگی آنها در برابر ایران است.

وی پیشرفت های حاصل از هدایت و تدابیر فرمانده معظم کل قوا را بررسی کرد و خاطرنشان کرد: این اقدامات در نیروهای مسلح و سپاه با جدیت انجام می شود و بحمدالله امروز این نیرو متولد شد. . اگر می‌خواستیم از آنها پیروی کند، سال‌ها طول می‌کشید. «امروز جاده‌های مستقیم با بخشی از هزینه خارجی‌ها قدرت بسیار بیشتری پیدا کرده‌اند و این می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

سردار حاجی زاده افزود: در حوزه فضا برای اولین بار در ده سال گذشته جلسه شورای عالی فضایی را به ریاست رئیس جمهور تشکیل دادیم. ما خوب خواهیم شد.

وی با اعلام پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در فضا، گفت: اخیراً آزمایش موفقیت آمیزی پیشرانه و موتور فاز اول رسانه ماهواره ای داشته ایم. در حوزه فضا دو عامل مهم وجود دارد یکی ماهواره و دیگری ماهواره و این کار آسانی نیست. دو سال پیش اولین راه‌اندازی ترکیب مایع-جامد را انجام دادیم که موتور اول مایع و موتور دوم و سوم جامد بود. امروز به حدود 68 تن اطمینان رسیده‌ایم و می‌توان ماهواره‌های زیادی را با موتورهای ارزان قیمت به مدار فرستاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید