ماه رمضان زمینه سلامت جسم و روح انسان را فراهم می کند


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819219

حجت الاسلام گرجی گفت: ماه رمضان زمینه سلامت جسم، روان و روح انسان را فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی گرجی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک گفت: به فرموده رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ماه مبارک رمضان ماه میزبانی از پروردگار عالم و تزکیه و فرصتی طلایی است که می توان گفت که این یک سبک زندگی اسلامی، معنوی، ملایم و مسالمت آمیز است.»

وی بابیان اینکه اکثر دستورات لحظه آخر شعبان برای آمرزش و آمادگی برای ورود به این میهمانی پربرکت و با عظمت است، افزود: رجب قدم شعبان و شعبان نیز گام رمضان است، قدر ماه را حدس بزنید. رجب و شعبان ; ماه رمضان ماهی است که عادت می کنیم در شبانه روز قرآن به سحر برخیزیم و دو وعده غذا بخوریم و موظفیم شب زود به خانه برویم و در کنار خانواده باشیم. در واقع می توان گفت که ماه رمضان تغییر عادات است.

این کارشناس سیاسی و مذهبی گفت: ما داستان هایی داریم که اگر مردم می دانستند ماه رمضان چه برکاتی دارد، دوست داشتند مدت آن ماه یک سال باشد. از این داستان می توان فهمید که باید این عادات ماه مبارک رمضان را در طول سال حفظ کرد، یعنی باید در طول سال از خواب بیدار شویم، یک روز یک جزء از قرآن را بخوانیم، به فقرا کمک کنیم. و در تمام سال به مساجد نزدیک باشید و در مسجد بودن اینها برکاتی است که در ماه مبارک رمضان می بینیم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان رژیم غذایی نرم می گیریم چون به ما نمی گویند نخوریم و ننوشیم اما در ماه رمضان عادت می کنیم فقط یک روز صبح تا عصر چیزی نخوریم تا بتوانیم سیستمی داشته باشیم. بعد از آن. ماه مبارک رمضان «رژیم غذایی خود را تنظیم کنید، زیرا بسیاری از بیماری ها مانند چربی، دیابت، فشار خون، چاقی و … ناشی از پرخوری است و ماه رمضان زمینه سلامت جسم، روان و روح انسان را فراهم می کند.

«برای ورود به این ماه مبارک ابتدا باید پاک باشیم. اگر یک میزبان مهم شما را به یک مهمانی دیدنی دعوت کند، ابتدا تمیز می کنیم و لباس های تمیز می پوشیم. حتی در رفتار برخی از اولیای الهی دیده ایم که قبل از ورود به ماه مبارک رمضان زیارت می کردند تا با مال پاک وارد ماه مبارک رمضان شوند.

این کارشناس سیاسی و مذهبی گفت: بهتر است قبل از ماه مبارک رمضان یک یا دو نماز توبه بخوانیم، هر جمعه یا یک روز در میان نماز جمعه بخوانیم و استغفار کنیم و بتوانیم با خواندن قرآن وارد شویم. و از نظر روحی آماده باشید ماه مبارک رمضان باشیم. همچنین بهتر است یک توسل جدی به امام زمان (عج) داشته باشیم تا ما را در زمره روزه داران واقعی قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید