ما از دیپلماسی برای افزایش تنش ها حمایت می کنیم

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات در سفر خود به ایران با آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، دریادار علی شمهانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در دیدار شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات با اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور گفت: روابط خوب با کشورهای منطقه از اولویت های سیاست خارجی دولت جدید است. و بنابراین از توسعه روابط با امارات استقبال می کند.

آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی افزود: در روابط دو کشور مسلمان ایران و امارات نباید مانعی وجود داشته باشد و این رابطه باید تحت تأثیر القائات بیگانگان باشد.

رئیس جمهور گفت: سیاست دشمنان کشورهای منطقه ایجاد رعب و وحشت در بین همسایگان است اما با خرد و درک مشترک این توطئه خنثی می شود.

آیت الله رئیسی سیاست قاطعانه جمهوری اسلامی را حمایت از مردم مسلمان منطقه عنوان کرد و افزود: صهیونیست ها در منطقه به دنبال اهداف شوم خود هستند و هر جا حمایتی پیدا کنند آن را به ابزار توسعه طلبی و قیام تبدیل می کنند. بنابراین کشورهای منطقه: «آنها باید مراقب باشند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امنیت کشورهای منطقه به هم گره خورده است و ایران از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می کند.

مشاور امنیت ملی امارات نیز در این نشست گفت: ما فرزندان این منطقه هستیم و سرنوشت داریم، بنابراین توسعه روابط دو کشور در دستور کار ما قرار دارد.

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان با اشاره به گفتگوهای مفصل خود با همتای ایرانی خود گفت: این دیدارها نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود و امنیت را بهبود می بخشد.

شیخ طحن بن زاید آل نهیان تاکید کرد: آماده توسعه همکاری ها هستیم و امیدواریم سفر آیت الله رئیسی به امارات فصل جدیدی در روابط دو کشور آغاز شود.

دریادار علی شمهانی امروز در دیدار شیخ طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی گفت: ثبات و امنیت پایدار تنها از طریق گفتگو و همکاری مستمر بین کشورهای منطقه برقرار می شود. و سرمایه گذاری اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر لزوم بی تأثیری روابط کشورهای منطقه از سیاست مداخله جویانه کشورهای فرامنطقه ای «جهان بازی کن» تاکید کرد.
شیخ تنگهون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات نیز از سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دریادار علی شمهانی ابراز خرسندی کرد.

مشاور امنیت ملی امارات افزود: توسعه روابط گرم و برادرانه ابوظبی و تهران از اولویت های امارات است.

شیخ طحنون بن زاید فرصت های اقتصادی قابل مبادله بین دو کشور در زمینه های ترانزیت، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و سرمایه گذاری را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: تشکیل کارگروه های تخصصی با احتساب دقیق زمینه های مشترک ضروری است. همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی ، موانع پیش رو را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید